طرز تهیه کیک ارده

 طرز تهیه کیک ارده و شیره طرز تهیه کیک ارده و گردو کیک ارده با ماست کیک هویج و ارده کیک ارده و شیره خرما کیک ارده نی نی سایت کیک ارده و کنجد طرز تهیه شیرینی ارده

اگر می خواهید یک عصرانه متفاوت و بسیار خوشمزه را تجربه کنید می توانید از این دستور پخت کیک اسفنجی با بافت لطیف و نرم استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ارده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۳عدد
شکر ریز۱ونیم لیوان
اردهنصف لیوان کمی کمتر
روغن مایع۱استکان
آب۱لیوان
آرد۲لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری سرپر

طرز تهیه کیک ارده

مرحله ۱

لیوانی که ما برای اندازه گیری مواد اولیه استفاده کرده ایم، لیوان دسته دار فرانسوی می باشد. برای شروع شکر و تخم مرغ را درون یک کاسه ریخته و با همزن برقی برای مدت زمان ۵ دقیقه با هم مخلوط کنید.

مرحله ۲

به هم زدن خود تا زمانی که حجم مواد دو برابر شود و رنگ آن کرم رنگ شود ادامه دهید. پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن آب و پس از آن ارده و روغن می‌رسد. مواد را در حد یکدست شدن هم بزنید.

مرحله ۳

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و برای سه مرحله آن را الک کنید سپس آرد را اگر دو یا سه مرحله به مایه کیک خانگی اضافه کنید. مقدار آرد در حدی باشد که خمیر به دستان شما نچسبد.

مرحله ۴

از مایه کیک خود سه قاشق غذاخوری جدا کرده و با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. قالب مورد نظر خود را با روغن جامد چرب کنید و کف آن را کنجد بپاشید.

مرحله ۵

ابتدا مایه کیک را درون قالب خالی کرده سپس مایه کیک کاکائویی را بصورت قاشق قاشق اضافه کنید. شعر گاز را از قبل پیش گرم کنید و قالب را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۰ دقیقه.

طرز تهیه سس ارده

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید ۲ قاشق غذاخوری پودر قند را با نصف لیوان ارده مخلوط کنید و پس از اینکه کیک پخته شد این مایه را روی کیک سرد بریزید و با ترافل شکلاتی تزیین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.