طرز تهیه پنکیک با آب

 طرز تهیه پنکیک برای 8 نفر -فیلم طرز تهیه پنکیک بدون شیر -طرز تهیه پنکیک بدون شیر برای ۴ نفر -طرز تهیه پنکیک برای ۶ نفر-طرز تهیه پنکیک ساده -طرز تهیه پنکیک با آرد گندم -فیلم طرز تهیه پنکیک خانگی -پنکیک تابه ای

پنکیک با آب و بدون شیر و تخم مرغ یک صبحانه بسیار مقوی و خوشمزه برای پخت آن به فر و همزن هم نیازی ندارید، این غذا بسیار برای افرادی که گیاهخوار می‌باشند مفید است.یک صبحانه رژیمی برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک با آب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک ساده
آرد گندم۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری
نمک۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
آببه میزان لازم

طرز تهیه پنکیک با آب

مرحله اول

ابتدا آرد را با بکینگ پودر مخلوط نمایید و آنها را برای یک یا دو مرحله الک کنید پس از انجام این کار نمک و شکر را به آرد اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

اکنون باید یک دوم پیمانه از آب را به آرد اضافه کنید و آن را هم بزنید تا مایه شما چیزی در حالت ماست شود اگر رقیق بود کمی آرد اضافه کنید و اگر احساس کردید غلیظ است مقدار آب را بیشتر کنید.

مرحله سوم

مایه پنکیک رژیمی را به خوبی هم بزنید تا دانه های شکر کاملا در آن حل شود. به مایع استراحت دهید تا کمی جا افتاده شود در این فاصله زمانی یک ماهیتابه تفلون و نچسب را انتخاب کرده و کف آن را چرب کنید.

مرحله چهارم

ماهیتابه را بر روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود پس از داغ شدن ماهیتابه دو سه قاشق غذاخوری از مایع پنکیک را درون ماهی تابه ریخته و حرارت را کم کنید تا روی پنکیک ها شروع به حباب زدن کند.

مرحله پنجم

بعد از گذشت سه الی چهار بر روی پنکیک شما کاملاً پر از حباب می‌شود اکنون زمان آن رسیده که آن را برگردانید و طرف دیگر پنکیک را بپزید. هنگامی که سطح پنکیک طلایی تیره شد می‌توانید آن را از درون ماهیتابه خارج کنید.

مرحله ششم

اکنون پنکیک بدون وانیل و روغن شما آماده برای سرو شده است. می‌توانید آن را هنگامی که گرم و تازه می‌باشد با گاناش و یا عسل و یا تکه‌های میوه نوش جان نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.