طرز تهیه پای سیب

طرز تهیه پای سیب خانم رزا منتظمی با خمیر یوفکا بدون فر را دونفره بخورید

برای تهیه پای سیب به روش بازاری و با بافت نرم و طعمی بسیار لطیف و خوشمزه تمام نکات ذکر شده در سایت های پاتوق را به خوبی و با دقت انجام دهید تا در انتها یک شیرینی خانگی عالی و بینظیر داشته باشید

مواد لازم برای تهیه شیرینی

کره نرم شده در دمای محیط۲۰۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
پودر قند۱۸۰ گرم
عسل۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۴ عدد
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
آرد۳۰۰ گرم
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
سیب۲ عدد

طرز تهیه پای سیب

مرحله ۱

برای تهیه پای سیب قنادی ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید اگر از فر برقی یا توستر استفاده می کنید درجه روی ۱۶۰ تنظیم شود . سپس به سراغ مواد خشک رفته و آرد را همراه با نشاسته ذرت و بکینگ پودر مخلوط نمایید این مواد را در سه مرحله الک کنید پس از آن زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا نمایید .

مرحله ۲

در مرحله بعدی سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن بزنید تا زمانی که سبک و حجیم شود و کاملاً فرم بگیرند و مانند قله ایستاده بماند . اگر تجربه کافی ندارید قبل از هم زدن ۱/۴ قاشق چایخوری پودر تارتار به سفیده ها اضافه نمایید . این پودر از آب انداختن سفیده های تخم مرغ هم جلوگیری خواهد کرد .

مرحله ۳

در مرحله بعدی کره را با پودر قند و روغن مایع مخلوط کنید و این مواد را برای مدت زمان ۷ دقیقه و با دور تند همزن مخلوط نمایید تا رنگ آن روشن و حجم آن دو برابر شود ، اکنون زرده های تخم مرغ را دانه دانه به مایه شیرینی ساده اضافه کرده و با دور تند هم بزنید .

مرحله ۴

پس از انجام این مراحل زرده آخر تخم مرغ را نگه داشته و با وانیل و عسل مخلوط کنید و برای یک دقیقه آنها را هم بزنید . آردی را که الک کرده بودید در سه مرحله و به آرامی به مواد اضافه نمایید ، درون قالب های مورد نظر کپسول کاغذی قرار دهید  سپس یک لایه از مواد کف قالب بریزید .

مرحله ۵

در مرحله بعد سیب را به شکر و دارچین آغشته کنید و روی مواد قرار دهید دوباره روی سیب را با مواد پر کنید توجه داشته باشید که باید یک سانت از روی قالب خالی بماند تا پس از پخته شدن و پف کردن کیک لبریز نکند . قالب ها را درون سینی فر چیده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۳۵ دقیقه درون فر قرار دهید با این میزان موادی که در اختیار دارید می توانید ۲۰ عدد پای سیب تهیه کنید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.