طرز تهیه حلوای هویج

طرز تهیه حلوای هویج ارومیه با گلوکز +طرز تهیه حلوای هویج مجلسی +طرز تهیه حلوای هویج رنده شده +طرز تهیه حلوای هویج با زعفران +طرز تهیه حلوای هویج با شیر +طرز تهیه حلوای هویج با آرد گندم+ طرز تهیه حلوای هویج آشپزخانه کوچک من +طرز تهیه حلوای هویج ساده خانگی

حلوای هویج یکی از راحت ترین و در عین حال خوشمزه ترین حلوا های ایرانی می باشد که دستور پخت آن بسیار ساده است و نکات و فوت و فن های پخت حلوا مناسب برای افرادی است که تا حالا تجربه پخت نداشته اند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای هویج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

طرز تهیه حلوای هویج برای ۱۰ نفر
هویج۱کیلو
شکر۱/۵لیوان
آبنصف لیوان
آرد۱/۵لیوان
گلابنصف لیوان
روغن مایعبه مقدار لازم
زعفرانکمی

طرز تهیه حلوای هویج

مرحله اول

ابتدا باید هویج را بشویید و آن ها را جدا کنید سپس همراه با یک لیوان آب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا بپزند. مدت زمان پخت هویج ها تقریباً ۵۰ الی ۶۰ دقیقه می باشد.

مرحله دوم

پس از اینکه حبیب پخته شد آنها را با مقداری آب درون مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و به صورت میکس و پوره آماده کنید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن شکر میرسد مواد را با هم مخلوط کرده و کنار قرار دهید.

مرحله سوم

یکی از نکات طلایی و فوت و فن های پخت این حلوا این است که نباید هویج ها را رنده کنید. برای پخت حلوا باید از ماهیتابه تفلون استفاده کنید. درون ماهی تابه مقدار کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود.

مرحله چهارم

پس از داغ شدن روغن باید آرد را درون ماهی تابه بریزید و آن را در حدی که بوی خامی آرد گرفته شود اما رنگ آرد عوض نشود تفت دهید، این کار را به دقت و با حوصله انجام دهید تا کیفیت حلوا دو برابر شود.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن آرد باید پوره هویج را به آن اضافه کنید حرارت را کم کرده و مواد را با هم مخلوط کنید یکی از نکات مهم برای پخت حلوا در این قسمت هم زدن مداوم آرد و هویج می باشد.

مرحله ششم

پس از اینکه مواد درون ماهیتابه کمی سفت شد باید گلاب و زعفران را به حلوا اضافه کنید. اصلا هم نگران شل بودن حلوا نباشید. مواد را مرتب هم بزنید تا زمانی که حلوا وسط ماهیتابه جمع شود و به دیواره های ظرف نچسبد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.