طرز تهیه کیک نارنگی

طرز تهیه کیک نارنگی

با رسیدن فصل پاییز و میوه‌هایی چون پرتقال و نارنگی میتوانید با استفاده از این میوه ها کیک های خوشمزه و بسیار راحتی را تهیه کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارنگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
آرد۱ و۳/۴ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۳/۴ لیوان
آب نارنگی۱ لیوان
روغن مایع۱/۴ لیوان
بکینگ پودریک قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
رنده پوست نارنگی۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک نارنگی

مرحله ۱

برای آشنایی با طرز تهیه کیک نارنگی ابتدا باید آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آنها را برای سه مرحله الک کنیم سپس آرد الک شده را کنار گذاشته و قالب کیک خود را با روغن جامد بخوبی چرب کنید.

مرحله ۲

پس از انجام این کار تمام دیوارها و کف قالب را آرد پاشی کنید و آن را کنار قرار دهید تا مایه کیک را آماده کنید حالا به سراغ فرگاز رفته و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و فر را پیشگرم نمایید برای پخت کیک.

مرحله ۳

اکنون مایه کیک را آماده کنید، برای این کار درون یک کاسه تخم‌مرغ ها را شکسته سپس وانیل و شکر را همراه با پوست نارنگی رنده شده ( قسمت نارنجی پوست فقط )اضافه کنید مواد را برای ۱۰ دقیقه با دور تند هم بزنید.

مرحله ۴

حالا باید به مایه خود آب نارنگی را همراه با روغن اضافه کنید و در حدی که مواد با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید. در مرحله آخر آرد را در دو نوبت اضافه کنید و لیسک آرام مخلوط نمایید، مواد را درون قالب ریخته و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون طبقه میانی فر قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 آبان 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.