طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی

طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی

شیرینی عسلی خانگی خوشمزه و دلربا یکی از راحت ترین شیرینی های مناسب برای عید نوروز می‌باشد، که هم دارای ظاهری شکیل و هم مزه و طعم خوبی دارد. برای تهیه این شیرینی به شکر هم نیازی ندارید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
کره۱۵۰ گرم
پودرقند۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
هل۱/۴ قاشق چایخوری
ماست۱/۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱/۲ قاشق چایخوری
آرد برنج۱۵۰ گرم
آرد۱۵۰ گرم
عسل۱۰۰ گرم
شکلات۱۰۰ گرم
نوتلا و پودر پستهبرای تزئین

طرز تهیه شیرینی عسلی خانگی

 

مرحله اول

برای شروع کرده را با پودر قند مخلوط کنید و با همزن برقی در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط کنید تقریباً برای یک دقیقه باید مواد را هم بزنید. سپس تخم مرغ و زرده را همراه با هل اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را در حد مخلوط شدن دوباره هم بزنید سپس نوبت به اضافه کردن ماست و بعد از آن بیکینگ پودر  می‌رسد. مایه شیرینی را مجدداً هم بزنید تا مواد کاملاً یکدست و به خوبی با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

حالا باید آرد برنج را الک کنید برای هواگیری و یکدست شدن این کار را انجام می دهید آرد الک شده را به مایع اضافه کنید بعد از انجام این کار آرد معمولی را الک کرده و دوباره به مایه اضافه کنید.

مرحله چهارم

مایه را با دست ورز دهید تا یک خمیر لطیف داشته باشید، خمیر را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به اصطلاح خمیر شما عمل بیاید. اگر خمیر حالت چسبندگی داشته باشد با استراحت این حالت از بین خواهد رفت.

مرحله پنجم

بر روی میز کار خود مقداری آرد بپاشید و خمیر را به ضخامت ۲ الی ۳ میلیمتر به وسیله وردنه پهن نمایید حالا به وسیله یک کاتر قالب بزنید، سپس سینی فر را با روغن جدا کننده چرب کنید.

مرحله ششم

خمیر های برش زده را درون سینی فر بچینید، فر را از قبل پیش گرم کنید و دمای فر را بر روی ۱۶۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. سینی را حالا برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ دقیقه درون فر قرار دهید.

مرحله هفتم

در طول مدت زمان پخت شیرینی ها را چک کنید هنگامی که کمی زیر آنها تغییر رنگ داد و پخته شد سینی را از درون فر خارج نمایید. اجازه دهید تا شیرینی ها خنک شوند، در این فاصله شکلات را ذوب کنید.

مرحله هشتم

حالا کوکی ها را به دو قسمت تقسیم کنید، نیمی از آن ها را درون شکلات ذوب شده فرو کنید و کنار قرار دهید تا سفت شوند. پشت نیم دیگری از  کوکی ها را با عسل پر کنید و آنها را دو به دو با هم جفت کنید.

مرحله نهم

اکنون شیرینی های شما تقریبا آماده شده است می توانید آنها را با نوتلا و پودر پسته تزیین کنید شما می توانید روغن صاف را هم جایگزین کره کنید. گذاشتن خمیر درون یخچال قالب زدن شما را راحت‌تر می‌کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.