طرز تهیه کیک در توستر

 درجه بندی توستر برای کیک فیلم آموزش کیک در توستر برای پخت کیک در توستر باید کدام المنت را روشن کنیم بهترین قالب کیک برای توستر طرز استفاده از توستر نوبل برای کیک دمای پخت کیک در توستر طرز تهیه کیک در توستر پخت شیرینی در توستر برقی

طرز تهیه کیک ساده وانیلی با استفاده از توستر برقی مناسب برای افرادی که فر گاز ندارند. از توستر های ساده برای گرم کردن نان استفاده می‌کنند. و از توسترهای آون که دارای فر کوچک هستند برای گرم کردن نان و پخت کیک و پیتزا و جوجه کباب و… استفاده میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک در توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم پخت کیک
آرد۲لیوان
تخم مرغ۴عدد
شیر۱لیوان
شکر۱لیوان
روغن مایع۳ چهارم لیوان
بکینگ پودر۲ق م
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک در توستر

مرحله ۱

تخم مرغ ها را درون کاسه شکسته سپس به آن وانیل و شکر را اضافه کنید این مواد را برای مدت زمان چهار دقیقه با دور متوسط همزن مخلوط کنید سپس شیر و روغن مایع را به آنها اضافه کنید.

مرحله ۲

پس از اضافه کردن شیر و روغن مایع مواد را برای یک دقیقه دیگر هم بزنید تا یکدست شوند. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و برای سه مرحله آنها را الک کنید سپس آن را به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله ۳

آرد را در سه نوبت به مایه اضافه کنید و این کار را به آهستگی و آرام آرام انجام دهید. مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. دستگاه توستر برقی خود را از یک ربع قبل پیش گرم کنید. حالا نوبت به آماده کردن قالب می‌رسد.

مرحله ۴

قالب را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بگذارید. مایه کیک را درون قالب ریخته و برای مدت زمان ۵۰ الی ۵۵ دقیقه و دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد درون توستر قرار دهید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را با خلال دندان چک کنید.

مرحله ۵

اگر مواد کیک به خلال نچسبید یعنی اینکه کیک شما کاملا پخته شده است. میتوانید آب را جایگزین شیر کنید. تکه های پرتقال را در آرد بغلتانید و زمانی که قالب را پر میکنید آنها را به صورت پراکنده بر روی کیک بریزید.

نکته ۱

پوستر ها معمولا دارای چهار المنت میباشند که گرما را در بالا و پایین دستگاه پخش می‌کنند. نوع دستگاهها با هم متفاوت می باشد و نمی‌توان درجه حرارت و زمان دقیقی را برای پخت کیک ذکر کرد. درجه و زمان را تجربی کسب کنید.

نکته ۲

توستر را باید از ۱۰ دقیقه قبل از اینکه قالب را در آن قرار دهید پیش گرم کنید. دستور پخت کیک در توستر با فر گاز فرق می کند ۲۰ تا ۲۵ درجه فارنهایت یا حدود ۱۴ درجه سانتیگراد باید کمتر از فر باشد و زمان پخت ۱۰ دقیقه بیشتر از فر باشد.

نکته ۳

علت کوچک بودن تستر باید از یک قالب کوچک استفاده کنید به خاطر اینکه کیک بعد از پخت پف میکند و بخاطر حجم گرفتن ممکن است در دستگاه بسوزد. فاصله قالب با المنت ها باید مناسب باشد.

نکته ۴

میتوانید مواد لازم برای پخت کیک را نصف کنید تا قالب را بتوانید درون دستگاه توستر قرار دهید. برای پخت کیک چند نفره و بزرگ می توانید در چند مرحله کیک های کوچک تهیه کنید و بر روی یکدیگر قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.