طرز تهیه کیک هویج قابلمه ای

طرز تهیه کیک هویج بدون فر طرز تهیه کیک هویج بدون همزن طرز تهیه کیک هویج برای 8 نفر طرز تهیه کیک هویج و دارچین طرز تهیه کیک هویج خیس طرز تهیه کیک هویج بدون شیر و ماست کیک هویج در قابلمه نی نی سایت طرز تهیه کیک هویج با ماست

کیک قابلمه ای خوشمزه و خوش فرم با بافت نرم و پف زیاد. مناسب برای صبحانه و عصرانه.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هویج قابلمه ای در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ لیوان سر پر
شکر۱ونیم لیوان
شیرنصف لیوان
روغن مایعنصف لیوان
هویج رنده ریزیک لیوان پر
بکینگ پودر۲ق م سر صاف
پودر دارچین۱ق غ
وانیلنوک ق چ
پودر هلنوک ق چ(دلبخواهی )
گردو خورد شدهنصف لیوان(دلبخواهی)

طرز تهیه کیک هویج قابلمه ای

مرحله اول

ظرف خود را آماده کنید سپس تخم مرغ را بشکنید حالا شکر و پودر هل را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا زمانی که رنگ آن کرمی و حالت کشدار پیدا کند. حالا شیر و روغن را به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله دوم

مایع را کمی مخلوط کنید سپس پودر دارچین را به آن اضافه کنید بعد از اینکه مواد یکدست شد و آنها را هم زدید هویج و گردو را به مایه کیک اضافه کنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و آن را برای دو یا سه مرحله الک کنید.

مرحله سوم

حالا آرد را آرام آرام و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید تا یکدست شود و خمیر لطیف و نرم آماده شود. قابلمه را آماده کنید کف آن را چرب کنید و با کاغذ روغنی کف ظرف را بپوشانید.

مرحله چهارم

اجاق را روشن کنید و شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید ۱۰ دقیقه قبل از اینکه قابلمه را روی حرارت بگذارید این کار را انجام دهید. زمانی که قابلمه روی اجاق قرار دادید درب ظرف را هم با دمکنی بپوشانید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا برای ۴۵ دقیقه با حرارت متوسط بپزد. درب قابلمه را اصلا باز نکنید. حرارت گاز همانند دم گذاشتن برنج باشد. مدت زمان پخت کیک تقریباً ۱ ساعت می‌باشد. اگر زودتر از ۴۵ دقیقه درب قابلمه باز شود پف کیک میخوابد.

منبع:sofre_shik

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.