طرز تهیه رنگینک خوزستانی

طرز تهیه رنگینک شیرازی طرز تهیه رنگینک جنوبی طرز تهیه رنگینک بوشهری طرز تهیه رنگینک ساده طرز تهیه رنگینک با خرمای له شده نی نی سایت طرز تهیه رنگینک خرما طرز تهیه رنگینک رزا منتظمی طرز تهیه رنگینک دورنگ

طرز تهیه رنگینک خوزستانی یکی از دسرهای خوشمزه و بسیار مقوی سنتی و اصیل ایرانی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک خوزستانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رنگینک
آرد نان سنگک۱ پیمانه
روغن جامد یا کرهصد گرم
هل آسیاب شدهنصف ق چ
وانیلنصف ق چ
پودر دارچین۱ ق چ
پودر قند۲ ق غ
مغز گردوبه مقدار دلخواه
رطب یا خرمابه میزان لازم حدودا ۱۵-۲۰ عدد
قالب سیلیکونیطرح دلخواه

طرز تهیه رنگینک خوزستانی

مرحله اول

برای تهیه رنگینک آرد را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و آن را تفت دهید تا بوی خامی آرد کاملاً از بین برود و رنگ آن کرم مایل به طلایی رنگ شود. توجه کنید که آرد نباید تیره شود چون طعم رنگینک تلخ میشود.

مرحله دوم

پس از اینکه رنگ آرد عوض شد روغن جامد یا کره را به آن اضافه کنید حالا باید آرد را مدام هم بزنید تا یکدست شود. پس از انجام این کار اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط آرد و روغن خنک شود.

مرحله سوم

حالا باید پودر دارچین و بعد از آن پودر هل و پودر زنجبیل را اضافه کنید، سپس پودر قند و وانیل را به آرد اضافه نمایید، حالا مواد را مخلوط کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و مایع رنگینک ما یکدست و لطیف شود.

مرحله چهارم

قالب خود را آماده کنید و با نیمی از مایه آرد سرخ شده قالب را پر کنید و روی آن را کاملاً صاف نمایید. هسته های خرما را جدا کرده و آنها را تفت دهید و با پشت قاشق له کنید سپس با خرما و مغز گردو روی مایه آرد سرخ شده را پر کنید.

مرحله پنجم

حالا روی قالب رو با الباقی آرد و روغن بپوشانید و سطح کار را صاف و یکدست کنید، قالب خود را برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا رنگینک شکل قالب را به خودش بگیرد. بعد از اینکه رنگینک را از قالب خارج کردید اجازه دهید تا با محیط هم دما شود اکنون آماده سرو می باشد.

منبع:samshahd.co

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.