طرز تهیه کیک موز و گردو

طرز تهیه کیک موز و گردو با کره +طرز تهیه کیک موز و گردو خامه ای+ طرز تهیه کیک موز و گردو با ماست +طرز تهیه کیک موز و گردو بدون شیر +طرز تهیه کیک موز و گردو بدون فر +طرز تهیه کیک اسفنجی با لایه موز و گردو +طرز تهیه کیک موز و دارچین +طرز تهیه کیک موزی با پف زیاد

کیک موز و گردو را می‌توان به عنوان یکی از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین کیک های ساده و خانگی معرفی کرد، ترکیب موز و گردو طعم فوق‌العاده‌ای را به این کیک می بخشد. مدت زمان آماده کردن آن تقریباً ۷۰ دقیقه می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موز و گردو در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر
تخم مرغسه عدد
شکریک لیوان
وانیل۱/۴ ق.چ
شیرنصف لیوان
روغن مایع یا کره ذوب شدهنصف لیوان
موزیک عدد
ارددو لیوان
بکینگ پودریک ق.چ
گردوبه میزان لازم

طرز تهیه کیک موز و گردو

مرحله اول

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت کیک این است که مواد اولیه را باید به دمای محیط برسانید سپس از آنها برای پخت کیک استفاده کنید، عدم انجام این کار باعث خراب شدن بافت کیک خواهد شد.

مرحله دوم

قبل از شروع آشپزی را باید پیش گرم کنید و دمای آن را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد قرار داده و فرگاز را روشن نمایید. مواد اولیه را از قبل به طور دقیق آماده کنید تا فاصله زمانی ایجاد نشود.

مرحله سوم

تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید و آنها را برای ۵ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا حجیم و رنگ آن به حالت کرم رنگ درآید سپس شیر و بعد از آن روغن را به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد ذکر شده را باید به ترتیب و بدون اینکه جابجا کنید به مایه کیک خوشمزه خانگی اضافه کنید. دوباره با هم در حد مخلوط شدن هم بزنید تا مایه کیک شما کاملاً یکدست و یکنواخت شود.

مرحله پنجم

موز را تکه تکه کرده و به وسیله چنگال یا رنده آن را کاملاً با حالت پور در آورید و سپس آن را آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید. آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای سه مرحله الک کنید.

مرحله ششم

حالا آرد الک شده را در چند نوبت به مایع اضافه کنید این کار او را آهسته و آرام انجام دهید تا مایه شما نه زیاد غلیظ و نه زیاد رقیق باشد. گردو ها را خرد کرده و به مایه اضافه کنید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه گردو را اضافه کردید مایع را مخلوط کنید تا آرد به صورت گلوله درون مایه باقی نماند. توجه داشته باشید مواد را هم نباید زیاد هم بزنید، این کار باعث خوابیدن پف کیک میشود.

مرحله هشتم

مایه را درون قالب مناسب بریزید و درجه حرارت فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید، قالب مورد نظر را برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید، در پایان با خلال دندان میزان پخت کیک را چک کنید.

منبع :ashpazi_golsabanoo

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.