طرز تهیه حلوا بدون زعفران

طرز تهیه حلوا قهوه ای بدون زعفران فیلم طرز تهیه حلوا ساده بدون زعفران طرز تهیه حلوا بدون گلاب طرز تهیه حلوا ساده برای 4 نفر بدون زعفران طرز تهیه حلوا زرد ساده طرز تهیه حلوا برای دو نفر طرز تهیه حلوا خانگی سنتی طرز تهیه حلوا خشک مجلسی

طرز تهیه حلوا بدون زعفران با گلاب مناسب برای مجالس ختم و فاتحه‌ای در روز های پنجشنبه، یک حلوای مقرون به‌صرفه و کم هزینه برای خانواده های کم درآمد و ضعیف.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا بدون زعفران در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت حلوا
شکریک و نیم پیمانه
آبیک پیمانه
گلابنصف پیمانه
آردسه پیمانه
روغنیک و نیم پیمانه

طرز تهیه حلوا بدون زعفران

مرحله اول

برای تهیه این حلوای خاص و خوشمزه که بدون استفاده از زعفران تهیه می شود ابتدا شکر را با آب مخلوط کرده و درون یک قابلمه مناسب بریزید و حالا قابلمه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

مرحله دوم

شکر و آب را مدام هم بزنید تا دانه های شکر درون آب حل شود، بعد از این که شکر کاملا حل شد گلاب را به شربت اضافه کنید و بعد از گذشت یک دقیقه اجاق گاز را خاموش نمایید و اجازه دهید تا شربت خنک شود.

مرحله سوم

حالا آرد الک شده را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید و آن را تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود، تفت دادن زیاد عادت باعث تیره شدن رنگ حلوا می‌شود و می‌توانید آن را کمتر تفت دهید.

مرحله چهارم

بعد از اینکه بوی آرد بلند شد روغن را به آرد اضافه نمایید و مواد را تفت دهید، بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه شربت را اضافه کنید، مواد درون تابه را در یک جهت هم بزنید تا حلوا درون ظرف یکدست و آماده برای مصرف شود. منبع :mahboobe2812

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.