طرز تهیه کیک بستنی

طرز تهیه کیک بستنی با ویفر +دانلود فیلم طرز تهیه کیک بستنی+ طرز تهیه کیک بستنی بدون فر +طرز تهیه کیک بستنی با بیسکویت +کیک بستنی فوری +طرز تهیه کیک بستنی با کیک آماده+ طرز تهیه کیک بستنی کافی شاپ +طرز تهیه کیک بستنی ایرانی

کیک بستنی لایه ای فوری و مجلسی صد در صد خانگی، مقدار مواد اولیه ذکر شده در این پست برای یک کیک می باشد، شما باید این مقدار را دو برابر کرده و دو عدد کیک جداگانه آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بستنی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
آرد۶۰ گرم
شکر۶۰ گرم
آبجوش۱ ق غ
عسل۱ ق چ با دلخواه
وانیل۱/۴ ق چ
بکینگ پودر۱/۴ ق چ
بستنی۱ تا ۲ کیلو

طرز تهیه کیک بستنی

مرحله اول

برای تهیه عصرانه خوشمزه چهار نفره باید دو عدد کیک هم اندازه تهیه کنید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید، سپس درون یک کاسه خشک سفیده های تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا ۲ قاشق غذاخوری شکر به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با دور تند همزن مخلوط کنید در حدی که سفیده های تخم مرغ کف کند، بصورتی که اگر شما ظرف آن را برعکس کردید نریزد.

مرحله سوم

در یک ظرف جداگانه زرده تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید سپس وانیل و بعد از آن عسل را اضافه نمایید، مواد را هم بزنید تا کرم رنگ شوند دقت داشته باشید در عین هم زدن کاسه را دورگیری کنید.

مرحله چهارم

حالا باید آب جوش را اضافه کنید و بخوبی با مواد مخلوط نمایید. اکنون زمان آن رسیده که سفیده های تخم مرغ را در دو مرحله به مایه اضافه کنید، مرتب مواد را هم بزنید تا پف تخم مرغ ها نخوابد.

مرحله پنجم

انجام دقیق این مراحل و رعایت تمام فوت و فن های پخت کیک خانگی باعث می‌شود تا کیک پف دار شود و وسط آن خمیر نباشد. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای سه مرحله آنها را الک کنید.

مرحله ششم

الک کردن آرد و بکینگ پودر باعث هواگیری آرد و یک دست شدن آن می‌شود و همین امر به پف دار شدن‌کیک کمک می‌کند. آرد را در دو مرحله به مایه اضافه کنید و با همزن دستی مواد را مخلوط نمایید.

مرحله هفتم

برای دو رنگ شدن کیک و طرح دار کردن آن می توانید دو قاشق غذاخوری از مایه را بردارید و با پودر کاکائو مخلوط کنید و با این مایه شکلاتی طرح و شکل دلخواه خود را بر روی کیک ایجاد نمایید.

مرحله هشتم

با این مقدار مواد میتوانید یک کیک در ابعاد ۲۰ در ۳۰ تهیه کنید، کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را چرب کنید، سپس مایه را درون قالب ریخته و آن را در فر از قبل پیش گرفته شده قرار دهید.

مرحله نهم

دمای فر برای پخت کیک باید ۲۰۰ درجه سانتیگراد باشد و مدت زمان پخت تقریباً ۱۵ دقیقه می‌باشد. هنگامی که کیک پخته شد صبر کنید تا درون قالب کمی خنک شود سپس آن را بر روی یک پارچه نخی برگردانید.

مرحله دهم

کیک دوم را هم به همین منوال تهیه کنید. بستنی را از قبل باید بیرون از یخچال قرار دهید تا کمی شل شود سپس آن را درون یک قالب پلاستیکی قرار دهید و قالب را درون فریزر گذاشته تا بستنی سفت شود.

مرحله یازدهم

پس از آماده شدن کیک ها، کیک اول را بر روی میز کار قرار داده و بستنی را بر روی آن قرار دهید و لایه دیگر کیک را روی بستنی گذاشته و اجازه دهید تا برای چند دقیقه در همان حالت باقی بماند تا بستنی با کیک جذب یکدیگر شوند.

مرحله دوازدهم

وقتی که کیک و بستنی به یکدیگر کاملاً چسبیده شدند ظرف کیک را برای تقریباً دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و منسجم شود اکنون میتوانید به دلخواه آن را برش زده و نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.