طرز تهیه شیرینی بدون همزن برقی

 شیرینی کشمشی بدون همزن برقی+ طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون همزن برقی +طرز تهیه کوکی بدون همزن برقی+ شیرینی عید بدون فر و همزن +شیرینی ساده و سریع سرخ کرده+ شیرینی بدون شیر+ طرز تهیه شیرینی اشکی

شیرینی بدون همزن برقی و بدون استفاده از فر گاز، شما می‌توانید این شیرینی را درون قابلمه و بر روی اجاق گاز بدون هیچ دردسری برای عید تهیه کنید. برای پخت شیرینی نیازی به استفاده از شیر و شکر نیست.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بدون همزن برقی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
کرهنصف لیوان
زردهیک عدد
پودر قندیک لیوان
پودر کاکاودو ق غ
بکینگ پودرنصف ق چ خ
وانیلنصف ق چ
اردیک لیوان بعلاوه یک سوم لیوان

طرز تهیه شیرینی بدون همزن برقی

مرحله اول

برای تهیه این شیرینی ساده خانگی ابتدا باید پودر قند را با کره مخلوط کنید و برای ۱۵ دقیقه با یک همزن دستی مواد را مخلوط کنید تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود سپس زرده و وانیل را به آن ها اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را برای دو دقیقه دیگر با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند حالا زمان آن رسیده که پودر کاکائو را به آنها اضافه کنید و دوباره با همزن دستی مخلوط نمایید، آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

پس از اینکه آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کردید آن را آرام آرام به مایه شیرینی اضافه کنید، مایه را با قاشق هم بزنید تا یکدست شود و خمیر نرمی داشته باشید، خمیر شما نباید به دست بچسبد.

مرحله چهارم

اگر احساس کردید آرد شما حالت چسبندگی دارد می توانید در حد یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید برای تهیه این شیرینی نیازی به ورز دادن خمیر ندارید چون ورز دادن آن باعث می‌شود تا به روغن بیفتد.

مرحله پنجم

حالا از خمیر چانه هایی به اندازه گردو جدا کرده و کف دست خود گرد کنید سپس به وسیله چاقو یک به علاوه بر روی چانه ها ایجاد کنید، کف سینی را با روغن جدا کننده چرب کنید و بلافاصله چانه های خمیر را بر روی آن قرار دهید.

مرحله ششم

اگر می خواهید شیرینی ها را درون توستر تهیه کنید دما را بر روی ۱۴۰ درجه تنظیم کرده و برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ دقیقه درون توستر قرار دهید. بدون دستگاه و درون قابلمه هم می‌توانید آن را تهیه کنید.

مرحله هفتم

یک قابلمه بزرگ انتخاب کنید و یک ماهیتابه کوچک به صورت برعکس کف آن قرار دهید، شیرینی ها را درون سینی چیده و بر روی ماهیتابه قرار دهید، باید روی در قابلمه را با استفاده از دم کنی بپوشاند.

مرحله هشتم

در یک دقیقه ابتدایی حرارت را زیاد کنید، سپس حرارت را کم کنید و مانند دم کردن پلو اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه شیرینی ها با حرارت ملایم مغز پخت شوند، روی شیرینی ها باید نرم باشد چون پس از خنک شدن سفت می‌شوند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.