طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر خانگی با شکر درون ماهیتابه

دستور پخت شیرینی خانگی خوشمزه بسیار ساده که میتوانید آن را درون ماهیتابه و یا فر تهیه کنید. مدت زمان مورد نیاز برای پخت شیرینی تقریباً ۱۵ دقیقه می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت شیرینی
آرد۴۲۰ گرم
پودرقند۳۰۰ گرم
روغن صاف قنادی ۱۰۰ گرم
روغن جامد پخت و پز۵۰ گرم
تخم مرغ درشت دو عدد
ماست۱۴۰ گرم
وانیلنصف قاشق چایخوری
کشمش۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

مرحله ۱

قبل از شروع پخت شیرینی گاز را روشن کنید و در کمترین درجه قرار دهید شعله پخش کن را روی اجاق گذاشته و ماهیتابه را بر روی آن قرار دهید تا مانند فرگاز آن را پیش گرم نمایید تقریباً برای ۱۵ دقیقه.

مرحله ۲

در ضمن باید توجه داشته باشید موادی را که استفاده می کنید هم دمای محیط باشند سپس روغن و پودر قند را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه هم بزنید تا پوک و سفید رنگ شود سپس تخم مرغ ها را دانه دانه شکسته و به آنها اضافه کنید.

مرحله ۳

مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید سپس وانیل را اضافه کنید دوباره مواد را هم بزنید و پس از آن مادر را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن و یکدست شدن مایه شیرینی مواد را با هم مخلوط نمایید.

مرحله ۴

حالا نوبت اضافه کردن آرد می‌باشد، مواد را با دست مخلوط کنید و با نوک انگشتان دست خمیر را ورز دهید،از ورز دادن زیاد خمیر خودداری کنید تا به روغن نیوفتد. کشمش را قبل از استفاده نیم ساعت در آب بخیسانید.

مرحله ۵

حالا کشمش ها را با خمیر مخلوط کنیم و خمیر را درون قیف ساده بریزید. کف ماهیتابه پیش گرم شده را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر را با فاصله های مناسب درون ماهیتابه و بر روی کاغذ روغنی قیف بزنید.

مرحله ۶

اگر میخواهید شیرینی ترد داشته باشید، می‌توانید مقداری پودر قند بر روی آنها بپاشید، سپس درب ماهیتابه را ببندید و روی شعله پخش کن برای مدت زمان ۱۵ دقیقه با حرارت خیلی خیلی کم قرار دهید.

مرحله ۷

هنگامی که زیر شیرینی ها طلایی رنگ شد آنها را از درون ماهیتابه خارج کنید. اگر میخواهید شیرینی جدید درون ماهیتابه قرار دهید باید کاغذ روغنی را هم عوض کنید. کاغذ روغنی نیازی به چرب کردن ندارد.

مرحله ۸

به جای روغن صاف قنادی می‌توانید از روغن جامد پخت و پز استفاده کنید. روغن مایع به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشد برای پخت این شیرینی از کره هم می توانید استفاده کنید اما طعم کره مزه شیرینی شما را عوض می کند.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.