طرز تهیه کیک با لیوان کاغذی

طرز تهیه کیک با لیوان کاغذی عصرانه ای بسیار راحت و ساده. برای پخت کیک شما نیازی به فر و همزن برقی ندارید و کمتر از ۲۰ دقیقه میتوانید آن را بپزید. معیار اندازه گیری مواد کیک لیوان میباشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک با لیوان کاغذی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک فوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱ لیوان
شکرنصف لیوان
روغننصف لیوان
آب۱/۳ لیوان
وانیل۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک با لیوان کاغذی

مرحله اول

برای پخت این کیک جالب و ساده ابتدا تخم مرغ را با شکر مخلوط میکنیم سپس به این مواد روغن و آب را اضافه میکنیم بعد از مخلوط شدن مواد وانیل را بریزید و با همزن دستی مایه را مخلوط کنید.

مرحله دوم

همزدن مواد تا جایی ادامه پیدا کند که دانه های شکر کاملا حل شوند. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید، بهتر است برای ۳ مرحله الک نمایید. مخلوط آرد را آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید.

مرحله سوم

با مایه لیوان های کاغذی چرب شده را تا نصفه پر کنید. پودر کاکائو را به الباقی مایه کیک اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن مایع آن را وسط لیوان‌ها بریزید. روی گاز شعله پخش کن قرار دهید و قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید.

مرحله چهارم

اجازه دهید تا قابلمه گرم شود. سپس درون قابلمه رینگ یا الک فلزی یا قالبهای کوچک شیرینی پزی بگذارید. در قابلمه را ببندید تا حسابی گرم شود. حالا لیوان ها را روی پایه های درون قابلمه قرار دهید.

مرحله پنجم

در قابلمه را با دم کنی ببندید و اجازه دهید تا کیک ها برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه درون قابلمه بمانند. می توانید با خلال دندان میزان پخت کیک خوشمزه خانگی را چک کنید. بعد از پخت به راحتی از قالب خارج کرده و نوش جان کنید. این کیک خوشمزه بدون شیر برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب میباشد.

منبع : ashpaziiiii.sade

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.