طرز تهیه کیک دو رنگ

 طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده -مدلهای کیک دو رنگ- طرز تهیه کیک زبرا در قابلمه مرحله به مرحله -طرز تهیه کیک زبرا با فیلم -طرز تهیه کیک دو رنگ سوران -طرز تهیه کیک زبرای سه رنگ -طرز تهیه کیک دو رنگ گردویی -کیک دو رنگ آشپزخانه

کیک دو رنگ از محبوب ترین کیک های خانگی می باشد که می‌توانید آن را بدون استفاده از قالب های حرفه ای  هم درون فر و با ظروف پیرکس مقاوم در برابر گرما تهیه نمایید. تمام نکات مهم برای پخت کیک بدون دردسر و راحت ذکر شده.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
تخم مرغ۱عدد
شیر۲/۳ لیوان
شکر۲/۳ لیوان
آرد۱ و ۱/۲ لیوان
روغن۵ ق غ
بیکینگ پودر۱ق چ
وانیل۱/۲ ق چ
پودر کاکائو۱ق غ

طرز تهیه کیک دو رنگ

مرحله اول

یکی از نکات مهم برای پخت انواع کیک های خانگی این است که ابتدا باید فر را پیش گرم کنید عدم انجام این کار باعث خراب شدن کیک خواهد شد، فر گرم نشده باشد کیک پف نمیکند، خمیر میشود.

مرحله دوم

اگر مدت زمان پیش گرم کردن هم زیاد باشد روی کیک ترک میخورد برای پیش گرم کردن ۱۵ دقیقه کافی میباشد. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید. در این ۱۵ دقیقه مایه کیک را آماده کنید.

مرحله سوم

تخم مرغ را درون کاسه شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید این مواد را با دور تند همزن برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند و حالت آن کشدار و رنگ آن سفید مایل به کرم شود.

مرحله چهارم

هنگامی که تخم مرغ را هم میزنی حتماً باید دیواره های ظرف را تمیز کنید عدم انجام این کار باعث می‌شود تا کیک شما بوی زخم تخم را به خود بگیرد. همین امر تاثیر منفی زیادی بر روی آشپزی شما خواهد گذاشت.

مرحله پنجم

پس از هم زدن مواد نوبت به اضافه کردن شیر و پس از آن روغن می رسد. مایه را در حدی که یکدست شود مخلوط نمایید. در این قسمت هم نباید مواد را زیاد هم بزنید، هم زدن زیاد باعث خوابیدن پف کیک خواهد شد.

مرحله ششم

آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک کنید تا کاملاً هواگیری کنید آرد را، حالا آرد را آرام آرام در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید. پس از اضافه کردن آرد برای یک دقیقه مایه را مخلوط کنید.

مرحله هفتم

دو عدد کاسه هم اندازه آماده کنید و مایه را به طور مساوی درون کاسه ها بریزید، حالا یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو به یکی از کاسه ها اضافه کنید، مایه را در حدی که با پودر کاکائو کاملا مخلوط و یکدست شود هم بزنید.

مرحله هشتم

شما به جای استفاده از کاغذ روغنی و یا استفاده از روغن مایع و کره و آرد پاشی کردن قالب می توانید روغن جدا کننده مخصوص پخت کیک را تهیه کنید با این کار کیفیت پخت‌کیک شما چندین برابر خواهد شد.

مرحله نهم

کف قالب مورد نظر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس نوبت به اضافه کردن مایه کیک می‌رسد، مایه کیک را به صورت همزمان از دو طرف قالب بریزید، می‌توانید با استفاده از خلال دندان بر روی آن طرح ایجاد کنید.

مرحله دهم

پس از آماده شدن قالب آن را درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه قرار دهید. به این نکته توجه کنید هنگامی که مایه کیک را آماده کردید فوراً آن را درون قالب ریخته و در فر قرار دهید.

مرحله یازدهم

مایه کیک را اگر زیاد نگه دارید، کیک شما پس از پخت پف نمیکند. در هنگام پخت نباید در فر را در ۳۰ دقیقه ابتدایی باز کنید، عدم انجام این کار باعث خوابیدن پف کیک خوشمزه خانگی میشود.

مرحله دوازدهم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بوسیله خلال دندان کیک را چک کنید، اگر از مواد مایه کیک به خلال دندان بچسبد یعنی کیک برای پخت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد، اگر نچسبید یعنی اینکه کیک کاملاً پخته شده است.

مرحله سیزدهم

پس از اینکه کیک پخت برای مدت زمان ۱۰ دقیقه به آن دست نزنید و آن را از قالب جدا نکنید تا خودش را بگیرد، حالا می‌توانید با کمک یک چاقو آنرا از دیواره قالب جدا کنید و آن را خارج نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 4 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.