طرز تهیه کیک صبحانه با ماست

 طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست,طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست و زعفران,طرز تهیه کیک اسفنجی با ماست بدون فر,طرز تهیه کیک کاکائویی اسفنجی با ماست,طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی با ماست

برای تهیه کیک صبحانه با ماست و پف زیاد نیاز به کمی حوصله و آرامش دارید. پخت این کیک بدون شیر خوشمزه هزینه زیادی را برای شما به همراه نخواهد داشت و به سادگی می توانید آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک صبحانه با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

طرز تهیه کیک ساده خانگی
تخم مرغ۴ عدد
شکریک پیمانه
وانیلیک قاشق چایخوری
روغن مایعیک پیمانه
ماستیک پیمانه
آرددو پیمانه
بیکینگ پودردو قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک صبحانه اسفنجی

مرحله اول

بعد از اینکه تخم مرغ را با شکر مخلوط کردیم مواد را هم میزنیم تا رنگ آن کرمی و حالتی کشدار پیدا کند. زمانی که تخم مرغ به این حالت رسید و وانیل و بعد از آن روغن و در آخر ماست را اضافه میکنیم.

مرحله دوم

حالا مایه کیک را به خوبی با هم مخلوط میکنیم تا یکدست شود. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و برای هواگیری سه مرحله الک میکنیم. آرد را در چند مرحله و آرام‌آرام به مایه کیک اضافه کنید تا زمانی که خمیر لطیف و نرم داشته باشیم.

مرحله سوم

آرام آرام اضافه کردن آرد به خاطر این است که آردها انواع مختلفی دارند و متفاوت رطوبت را به خود جذب می کنند. مایه کیک را با لیسک و در یک جهت مخلوط میکنیم. قالب را با روغن جدا کننده چرب کرده و آن را آرد پاشی کنید.

مرحله چهارم

مایه کیک را درون قالب میریزیم. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن میکنیم. دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و قالب را برای مدت زمان تقریباً ۴۵ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا کیک مغزپخت شود.

منبع: @nasrin_keshavarz

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 16 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.