طرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر

 طرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر و ماست +طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه طرز تهیه کیک فنجانی فوری +کیک فنجانی بدون شیر بدون فر +فیلم کاپ کیک بدون شیر+ طرز تهیه کیک فنجانی برای 10 نفر +کیک فنجانی کاکائویی بدون شیر+ طرز تهیه کیک فنجانی بازاری

کیک فنجانی بدون شیر خوشمزه و خانگی را با آب به روش کافی شاپ ها و رستوران ها بپزید. برای پخت این کیک نیازی به استفاده از فرگاز ندارید و می‌توانید آن را درون قابلمه و روی اجاق گاز تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۸ قاشق غذاخوری
روغن مایع۶ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
آب۱۰ قاشق غذاخوری
شکر۷ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کا‌کائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فنجانی بدون شیر

مرحله اول

قبل از شروع پخت کیک باید فنجان های مناسبی را انتخاب کنید به صورتی که آنها توان استقامت در برابر گرما را داشته باشند تا در هنگام پخت کیک درون قابلمه و در حین آشپزی شکسته نشوند.

مرحله دوم

قابلمه ای مناسب را انتخاب کنید و یک عدد از این فنجان ها را درون آن قرار دهید، به ارتفاع نصف فنجان آب درون قابلمه بریزید و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت کیک این است که مواد شما مثل تخم مرغ، آب ، شیر ، کره و … از قبل با محیط هم دما باشند. آرد و بیکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط کنید و آنها را برای سه مرحله الک کنید.

مرحله چهارم

الک کردن آرد یکی از فوت و فن های پخت کیک خانگی می باشد با این کار، کیک شما حالت اسفنجی و پوک پیدا خواهد کرد. و الک کردن آرد را باید برای پخت انواع کیک های خانگی خوشمزه انجام داد.

مرحله پنجم

اکنون نوبت اضافه کردن شکر می باشد پس از آن تخم مرغ را شکسته و به مواد خشک اضافه کنید، مایه کیک را با چنگال کاملا مخلوط کنید و آن را مرتب هم بزنید تا کاملاً یکدست و یکنواخت شود.

مرحله ششم

حالا باید به مایه آب و روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید تا یکدست شوند، این کار را به وسیله چنگال هم می توانید انجام دهید و نیازی به استفاده از همزن برقی برای پخت این کیک ندارید.

مرحله هفتم

اگر طعم و مزه کیک برای شما مهم است و می خواهید آن را به صورت شکلاتی تهیه کنید، می‌توانید در این مرحله ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو درون مایه الک کنید و پس از آن مواد را مخلوط نمایید.

مرحله هشتم

اکنون آب جوش شما هم دیگر باید آماده شده باشد، حرارت را کم کنید، حالا به سراغ فنجان ها رفته و دیواره های آن را با روغن جدا کننده چرب کنید، به اندازه نصف فنجان مایه کیک درون آنها خالی کنید.

مرحله نهم

فنجان ها را درون قابلمه قرار دهید و در قابلمه را با دم کنی بپوشانید تا بخار آب درون فنجان های کیک شما جمع نشود و باعث خراب شدن بافت و مزه کیک نشود.حرارت هم حتما کم کنید برای مغز پخت شدن کیک.

مرحله دهم

مدت زمان پخت در شرایط عادی تقریباً ۲۰ دقیقه می‌باشد، حتما درب ظرف در طول این مدت بسته باشد، به هیچ عنوان درب قابلمه باز نشود، عدم انجام این کار باعث خوابیدن پف کیک فنجانی میشود.

مرحله یازدهم

پخته شدن کیک را با یک خلال دندان چوبی تست کنید بعد از اینکه اجاق گاز را خاموش کردید، اجازه دهید تا در همان حالت و با در بسته برای ۲۰ دقیقه کیک شما استراحت کند. اکنون کیک شما آماده برای سرو شده است.

مرحله دوازدهم

می‌توانید درون فنجان ها قبل از ریختن مایع کاغذ روغنی قرار دهید. سعی کنید از فنجان های شیشه ای استفاده نکنید. مواد ذکر شده برای ۴ نفر کافی می باشد. روی کیک را میتوان با خامه و شکلات تزیین کرد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 25 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.