طرز تهیه مینی کیک دونفره

طرز تهیه مینی کیک دونفره بدون فر طرز تهیه مینی کیک اسفنجی دونفره طرز تهیه مینی کیک تولد طرز تهیه مینی کیک فانتزی طرز تهیه مینی کیک خامه ای طرز تهیه کیک کوچک ساده طرز تهیه مینی کیک بدون فر طرز تهیه مینی کیک در قوطی رب

طرز تهیه مینی کیک دونفره خوشمزه و مجلسی با بافت اسفنجی و پف زیاد مناسب برای خامه کشی و تزیین با گاناش.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مینی کیک دونفره در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای قالب ۱۲سانتی
تخم مرغ۲عدد
شکردانه ریز ۱/۴پیمانه
وانیل ۱/۴ق چ
آرد۱/۲پیمانه منهای ۲قاشق
اب جوشیده سرد شده۱ق غ
بیکینگ‌پودر۱/۴ق چ

طرز تهیه مینی کیک دونفره

مرحله اول

پس از شکستن تخم مرغ زرده و سفیده را از هم جدا کنید سفیده ها را به صورت جداگانه برای دو دقیقه با همزن برقی مخلوط نمایید، سپس نیمی از شکر را آرام آرام به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم

سفیده و شکر را با همزن مخلوط کنید تا کاملاً سفید ها حالت گرفته و سفت شوند. زرده های تخم مرغ با وانیل مخلوط کنید و برای یک دقیقه با همزن هم بزنید حالا نصف شکر را به این مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله سوم

هم زدن زرده تخم مرغ در حدی باشد که مایه شما کاملا روشن و کشدار شود. یک قاشق غذاخوری آب جوشیده که سرد شده است را به مایع اضافه کنیم و برای یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای سه نوبت آن را الک نمایید سپس آن را آرام آرام به زرده تخم مرغ اضافه کنید و مواد را با همزن یا لیسک فولد نمایید. اکنون نوبت اضافه کردن سفیده تخم مرغ می باشد.

مرحله پنجم

سفیده ها را هم در سه مرحله به مایع اضافه کنید و مواد را آرام فولد نمایید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. قالب مورد نظر را آماده کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید.

مرحله ششم

قالب را چند بار بر روی میز کار بکوبید تا کار هواگیری را انجام دهید و حباب های میان مایع کیک خارج شود. فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا پیش گرم شود. قالب را برای ۴۰ الی ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰درجه درون فر قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از اینکه کیک پخته شد آن را با خلال دندان چک کنید تا از پختن کیک مطمئن شوید. هنگامی که فر را خاموش کردید اجازه دهید قالب برای پنج دقیقه دیگر درون فر باقی بماند، اکنون میتوانید قالب را خارج کنید.

مرحله هشتم

پس از خارج نمودن قالب از درون فر صبر کنید تا کاملا خنک شود سپس کیک را از قالب جدا کنید‌. دمای مناسب برای پخت این کیک درون فر گازی ۱۸۰ درجه سانتیگراد و درون فر برقی ۱۶۵ درجه می باشد.

منبع :@sarasaboori.art

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.