طرز تهیه کیک در پلوپز

کیک در پلوپز ساده روش پخت کیک در پلوپز پارس خزر کیک اسفنجی در پلوپز نکات پخت کیک در پلوپز نی نی سایت مدت زمان پخت کیک در پلوپز پارس خزر کیک در پلوپز پارس خزر نی نی سایت علت نپختن کیک در پلوپز زمان پخت کیک در پلوپز

یکی از وسایلی که بانوان همیشه دوست دارند کیک را در آن بپزند پلوپز می باشد در ادامه شما را با نحوه پخت و نکات مهم برای تهیه کیک آشنا خواهیم کرد دمای پلوپز معمولاً ۱۰ الی ۱۵ درجه کمتر از فر می‌باشد، برای مثال کیکی را که در فر با دمای ۱۷۵ درجه و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه می پزید در پلوپز با دمای ۱۶۰ درجه و مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک در پلوپز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
آرد۱۵۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
شیر۱۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
تخم مرغ کوچک۲ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق مربا خوری
وانیل‏۱/۲ قاشق چای خوری
قهوهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک در پلوپز

مرحله ۱

پس از شکستن تخم مرغ ها زرده و سفیده را از هم جدا کنید، سپس سفیده ها را با دور تند همزن مخلوط کنید تا زمانی که آنها کف کنند. زرده ها را نیز با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله ۲

شکر و وانیل را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و به وسیله همزن برقی مواد را هم بزنید تا رنگ آن کرم رنگ شده و حالت کشدار پیدا کند. حالا نوبت به اضافه کردن روغن می رسد مواد را دوباره با هم مخلوط کنید.

مرحله ۳

در گام بعدی شیر را به مواد اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. آرد و بکینگ پودر و قهوه را با هم مخلوط کرده و برای سه مرحله آنها را الک کنید. آرد را در دو مرحله یا سه مرحله به مایه اضافه کنید.

مرحله ۴

مواد را مخلوط کنید بوسیله همزن برقی، در پایان نوبت به اضافه کردن سفیده ها می رسد حالا با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت مواد را مخلوط کنید تا روی آن حباب دار شود. اکنون کف پلوپز را چرب کنید.

مرحله ۵

حالا نوبت ریختن مایه کیک درون پلوپز میرسد. پلوپز را به صورت خودکار در حالت پخت کیک قرار دهید. زمان پخت را خود دستگاه تعیین می کند هنگامی که آلارم داد دوباره دستگاه را فعال کنید تا کیک کاملاً مغز پخت شود.

مرحله ۶

اصلاً نگران سوختن کیک نباشید ممکن است شما برای سه مرحله دستگاه را فعال کنید تا کیک بپزد. زمانی که بوی کیک به مشام شما رسید پلوپز را خودتان خاموش کنید در پلوپز را باز کرده و پس از اینکه کیک خنک شد از قالب خارج کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.