طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

طرز تهیه کیک یخچالی ساده طرز تهیه چیز کیک یخچالی طرز تهیه چیز کیک یخچالی با بستنی طرز تهیه چیز کیک با ژله طرز تهیه چیز کیک یخچالی با کیک طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت پتی بور کیک یخچالی با نشاسته طرز تهیه کیک یخچالی با موز

طرز تهیه کیک یخچالی با ژله یک عصرانه خوشمزه و مجلسی،برای تهیه آن نیازی به فر و همزن ندارید و بدون دردسر و آسان میتوانید آن را تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یخچالی با ژله در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم کیک یخچالی با بیسکویت
شیر ۲.۵ لیوان
شکر ۳/۴ لیوان
آرد ۲ ق غ
نشاسته ۲ ق غ
گلاب ۲ ق غ
کره ۱ ق
وانیل ۱/۲ ق چ
بیسکوییت پتی بور۲ بسته و نیم
ژله موز۱ پاکت
موز ۲ عدد

طرز تهیه کیک یخچالی با ژله

مرحله اول

برای تهیه این عصرانه جذاب و خوشمزه ابتدا باید به سراغ شیر رفته و آن را با شکر و آرد مخلوط کنید سپس به این مخلوط نشاسته را اضافه کرده و درون قابلمه بریزید و مدام مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد از یکدیگر باز شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و به آرامی مایع را هم بزنید تا زمانی که شروع به جوشیدن کند. صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد حالا زمان آن رسیده که به تبدیل کره و وانیل و گلاب را به آن اضافه نمایید.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن این مواد و هم زدن، قابلمه را از روی حرارت بردارید. کف ظرف مورد نظر خود یک نایلون بزرگ پهن کنید. حالا نوبت آن رسیده که یک ردیف بیسکویت کف ظرف مرتب و منظم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا روی بیسکویت ها را با یک لایه کرم گرم بپوشند و به همین ترتیب ادامه دهید: یک لایه بیسکوییت, یک لایه کرم ؛ تا مواد تمام شوند. لایه آخر کرم بریزید سپس یک ردیف موز برش خورده روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم

اضافه های نایلون را که از قالب شما بیرون زده جمع کنید و بر روی موزها قرار دهید. این کار شما از سیاه شدن تکه های موز تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد! ظرف را حالا می توانید درون یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد.

مرحله ششم

در این فاصله زمانی که در اختیار شما است می توانید ژله موز را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید و آن را به صورت بن ماری آماده نمایید؛ صبر کنید تا ژله کاملا سرد شود و به صورت نیم بند در آید.

مرحله هفتم

حالا ژله آماده شده را با قاشق بر روی موزها بریزید و با پشت قاشق آن را صاف و یکدست نمایید. قالب کیک یخچالی را می توانید برای مدت زمان ۶ الی ۸ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملاً آماده برای مصرف شود.

مرحله هشتم

بعد از گذشت زمان ذکر شده قالب را از درون یخچال خارج کنید و دور تا دور کیک را با چاقو از قالب آزاد کنید و آن را از درون ظرف جدا نمایید. کیک را در سایز های دلخواه برش زده و بعد از آن نوش جان نمایید.

منبع :academy_ghaza

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.