طرز تهیه کیک ساده با شیر

طرز تهیه کیک ساده با شیر

کیک ساده با شیر با بافت اسفنجی و بسیار لطیف یک عصرانه خوشمزه و لذیذ. این کیک را می توانید در فر و سولاردام و حتی در قابلمه و روی اجاق گاز تهیه کنید. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ساده با شیر در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
وانیلیک هشتم قاشق چایخوری
شکریک پیمانه
روغننصف پیمانه
آرد قنادی۲ پیمانه
شیر ولرمنصف پیمانه
گلابدو قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
زعفرانبه میزان لازم

طرز تهیه کیک ساده با شیر

مرحله اول

تمام نکات برای پخت کیک خانگی را رعایت کنید تا بتوانید یک آشپز حرفه ای شوید، تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته با آنها را هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را برای ۵ دقیقه با همزن برقی و دور تند مخلوط کنید تا رنگ آن کرمی شود و حالت کشدار پیدا کند پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن شیر و پس از آن گلاب و زعفران و روغن می‌رسد.

مرحله سوم

مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم بزنید، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و آنها را برای سه مرحله الک کنید با این کار پس از پخت کیک شما پف دار خواهد شد. آرد را در دو مرحله به مایه اضافه کنید.

مرحله چهارم

با لیسک مواد را در یک جهت هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. قالب مورد نظر را با روغن جداکننده چرب کنید سپس مایه را درون قالب بریزید، فر گاز را از ۲۰ دقیقه قبل روشن کنید تا پیش گرم شود.

مرحله پنجم

قالب را درون فر قرار دهید و دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید برای مدت زمان ۴۰ دقیقه. دوستانی که میخواهند کیک را در سولاردام تهیه کنند دمای آن را ۱۰ الی ۱۵ درجه کمتر قرار دهند.

منبع :shirini.aylar

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 فروردین 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.