طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

طرز تهیه کیک بدون تخمه مرغ و شیر و ماست و فر خانگی ساده

کیک بدون تخم مرغ ساده و بدون فر این کیک خوشمزه شکلاتی را می توانید با هزینه ای کم و بدون دردسر تهیه نمایید برای پخت آن نیازی به استفاده از از همزن و فر گاز ندارید و به راحتی می توانید آنرا درون قابلمه بپزید .

مواد مورد نیاز برای پخت کیک

آرد سفید۱۲۰ گرم
پودر کاکائو۲۵ گرم
بیکینگ پودر۱/۲ ق چ
جوش شیرین۱/۴ ق چ
وانیل۱/۲ ق چ
شکر۱۲۵ گرم
شیر۲۲۰ میلی لیتر
روغن۵۰ میلی لیتر
آب لیمو۱/۲ ق چ
اندازه قالب۱۶ سانتی متر
زمان پخت۱ ساعت روی حرارت متوسط
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم
شیر۵۰ میلی لیتر
کره۱/۲ ق غ

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای پخت کیک بدون تخم مرغ و همزن ابتدا باید آرد سفید را همراه با بکینگ پودر و پودر کاکائو و جوش شیرین و وانیل مخلوط کنید سپس این مواد را با هم الک نمایید . پس از انجام این کار شکر را به این مواد اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند .

مرحله دوم

در مرحله بعدی شما مواد را درون یک کاسه ریخته و به آن ها شیر را همراه با روغن و آبلیمو اضافه کنید این مواد را به صورت پیوسته هم بزنید تا کاملا یکدست شوند حالا نوبت به آماده کردن قالب می‌رسد ، کف قالب کیک ساده خود را چرب کنید و درون آن کاغذ روغنی قرار دهید حالا مایه کیک را اضافه نمایید .

مرحله سوم

قابلمه ای مناسب را انتخاب کنید که قالب براحتی درون آن قرار بگیرد ، مقداری آب درون قابلمه ریخته و روی اجاق گاز قرار دهید و درب قابلمه را بسته و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند و دیواره های قابلمه به خوبی گرم شوند پس از انجام این مراحل با یک فویل آلومینیومی روی قالب کیک را بپوشانید و درون قابلمه چند پایه فلزی قرار دهید سپس قالب را روی این پایه ها گذاشته و درب قابلمه را ببندید روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید برای مدت زمان یک ساعت تا کیک کاملاً پخته شود .

مرحله چهارم

در این فاصله زمانی شما می توانید مایع شکلاتی برای تزیین کیک را آماده کنید شکلات تخته ای و شیر را به صورت بن ماری با هم مخلوط نمایید و پس از اینکه کیک روی اجاق گاز شما کاملا پخته شد و پس از سرد شدن آن را از درون قالب خارج کرده و با مایع شکلاتی تزیین کنید ، برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید سپس نوش جان کنید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 25 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.