طرز تهیه شیرینی با آرد ذرت

طرز تهیه شیرینی با آرد ذرت

طرز تهیه شیرینی با آرد ذرت، یک شیرینی عصرانه ساده و سریع خاص و بسیار مفید مخصوصا برای ورزشکاران. آرد ذرت سرشار از فیبر رژیمی می باشد برای کاهش کلسترول بد مصرف شود. مصرف این آرد در فصل زمستان توصیه می‌شود. سرشار از مواد معدنی و ترکیبات گیاهی و مواد مغذی می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی با آرد ذرت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت شیرینی فوری
آرد ذرت۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ماست۳ ق غ
روغن مایع۱ استکان
بکینگ پودر۱ ق چ
مواد لازم برای شربت
شکر۴ لیوان و نیم
آب۴ لیوان
گلاب۱/۴لیوان
آب لیموچند قطره

طرز تهیه شیرینی با آرد ذرت

مرحله اول

ابتدا شربت را آماده کنید، شکر را با آب مخلوط کنید و روی حرارت اجاق قرار دهید مواد را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد. پنج دقیقه قبل از اینکه ظرف را از روی حرارت بردارید و آبلیمو و گلاب را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه اجاق گاز رو خاموش کردید و اجازه دهید تا خنک شود. حالا بیکینگ پودر و ماست را مخلوط کنید و مواد را هم بزنید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ را با روغن مایع مخلوط کنید سپس به آن ماست را اضافه نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را آرام آرام اضافه کنید تا یک خمیر نرم و یکدست آماده شود. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. از خمیر به اندازه یک گردو جدا کرده و با دست حالت دهید و با فاصله در سینی قرار دهید.

مرحله چهارم

فر را از قبل گرم کنید سپس سینی را درون فر قرار دهید با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد صبر کنید تا روی شیرینی ها طلایی رنگ شود. پس از اینکه سینی را از فر خارج کردید روی آنها شربت سرد بریزید.

مرحله پنجم

دوباره سینی را درون فر برای ۶ دقیقه قرار دهید با این کار شربت شما جذب شیرینی خواهد شد. این شیرینی خاص میباشد به خاطر داشتن آرد خشن و خشک. در پایان با گردو تزیین کنید.

منبع : فود مریم

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.