طرز تهیه کیک پرتقالی

کیک پرتقالی مجلسی طرز تهیه کیک پرتقالی سوران طرز تهیه کیک پرتقالی ساده طرز تهیه کیک پرتقالی ساده بدون فر طرز تهیه کیک پرتقالی خیس عکس کیک پرتقالی کیک پرتقالی دونفره طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر برای 4 نفر

دستور پخت کیک ساده و خوشمزه خانگی با آب پرتقال تازه، برای پخت این کیک شما باید از همزن و فر استفاده کنید. مدت زمان آماده شدن کیک از صفر تا صد تقریباً ۹۰ دقیقه می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک
تخم مرغ۶ عدد
روغن مایعیک دوم پیمانه
شکر۱ پیمانه
آرد۲ و نیم پیمانه
آب پرتقال طبیعی بدون پالپ۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ ق چ
پوست پرتقال۲ ق چ رنده شده قسمت نارنجی پوست

طرز تهیه کیک پرتقالی

مرحله ۱

برای پخت این کیک باید تخم مرغ ها را شکسته و زرده و سفیده را از هم جدا کنیم سپس سفیده های تخم مرغ را با دور تند همزن مخلوط کنید به صورتی که پف کند و وقتی ظرف آن را برعکس گردید خالی نشود.

مرحله ۲

در یک ظرف جداگانه زرده های تخم مرغ را هم بزنید سپس به آن شکر را اضافه کنید و مواد را تا زمانی که کرم رنگ و کشدار شوند مخلوط کنید. پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن روغن مایع و آب پرتقال می رسد.

مرحله ۳

مواد را در حد یک دست شدن مخلوط کنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و در دو مرحله آنها را الک کنید. حالا آرد را به مایه کیک اضافه کنید ولی در این مرحله آرد را از الک بگذرانید و روی مایه کیک الک کنید.

مرحله ۴

پوست پرتقال را باید حالا اضافه کنید و در پایان نوبت به اضافه کردن سفیده های تخم مرغ می رسد. سفیده ها را در سه مرحله به مایع اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت مواد را هم بزنید.

مرحله ۵

به این نکته توجه داشته باشید که باید مایه را با آرامی هم بزنید. هم زدن در این مرحله تاثیر زیادی بر روی بافت کیک شما خواهد گذاشت. قالب خود را با کره چرب کنید سپس دیواره ها و کف آن را آرد پاشی کنید.

مرحله ۶

فر را از قبل پیش گرم کنید و مایه را درون قالب ریخته و آن را برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر قرار دهید پس از پخته شدن اجازه دهید تا قالب سرد شود سپس کیک را خارج کنید.

مرحله ۷

حالا نوبت به اضافه کردن سس پرتقالی می باشد برای تهیه این سس یک لیوان آب را روی حرارت اجاق گاز قرار داده سپس به آن ۵ قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق نشاسته ذرت و نوک قاشق چای خوری وانیل اضافه کنید.

مرحله ۸

حرارت را در حالت ملایم قرار دهید و مواد درون ظرف را مدام هم بزنید تا سس شما غلیظ شود. پس از اینکه سس پرتقالی شما قوام آمد اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود، اکنون می توانید با آن کیک را تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.