طرز تهیه دونات با ماست

 طرز تهیه دونات با ماست بدون فر +طرز تهیه دونات با خمیر مایه+ طرز تهیه دونات با ماست با فر +طرز تهیه دونات با شیر +دونات با ماست نی نی سایت +طرز تهیه دونات خانگی با عکس +طرز تهیه دونات با فر

طرز تهیه دونات فوری با ماست برای افرادی که معده آن ها به شیر حساسیت نشان می‌دهد و توانایی هضم آن را ندارد. این دونات های خوشمزه خانگی را فوری و بسیار ساده تهیه کنید.در اینجا برای راحتی کار در دستور  طرز تهیه دونات با ماست با پیمانه لیوان مواد اندازه گیری شده است. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه دونات با ماست و بکینگ پودر
آرددو ونیم لیوان
پودرقندنصف لیوان
ماستنصف لیوان
روغن مایع۳ق غ
تخم مرغ۱عدد
بکینگ پودر۲ق چ سرپُر
وانیلنوک ق

طرز تهیه دونات خانگی با ماست بدون فر

مرحله اول

برای تهیه این دونات خوشمزه خانگی ابتدا باید ماست و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و برای چند دقیقه به آن استراحت دهید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ و پودر قند و وانیل را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس به آن سفارش غذا خوری روغن مایع اضافه کنید. مواد را هم بزنید پس از اینکه یک دست شدند ماست را به آنها اضافه کنید دوباره مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده سپس آن را الک کنید پس از انجام این کار آن را کم کم به مایع اضافه کنید تا زمانی که یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید، به صورتی که به دستان شما نچسبد.

مرحله چهارم

روی خمیر را برای مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپوشانید و به آن استراحت دهید تا آماده شود. خمیر را بوسیله وردنه به قطر ۱ سانتیمتر پهن کنید و با قالب های مخصوص دونات یا لیوان خمیر را برش بزنید.

مرحله پنجم

دوباره به خمیر برای ۵ دقیقه استراحت دهید سپس درون ماهیتابه مقدار زیادی روغن ریخته و دونات ها را درون روغن داغ قرار دهید و آنها را سرخ کنید. برای تزیین می توانید از پودر قند شکلات آب شده و یا ترافل استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.