طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا با ماست بدون شیر و گردویی در آشپزخانه کوچک من

کیک زبرا با طعم بسیار عالی و بی نظیر و بدون استفاده از مواد آنچنانی و گران برای پخت این کیک از ماهیتابه و اجاق گاز استفاده کنید و بدون نیاز به فر و همزن برقی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید و به عنوان صبحانه و یا عصرانه آن را نوش جان کنید .

مواد لازم برای تهیه کیک

تخم مرغسه عدد
شکر یا پودر قندیک پیمانه
آرددو پیمانه و نیم
روغن و شیراز هر کدام یک پیمانه
پودر کاکایٔو و آرداز هرکدام دو قاشق غذاخوری
بیکینگ پودردو قاشق چایخوری
وانیلنصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زبرا

مرحله ۱

برای تهیه کیک زبرا دونفره ابتدا باید تخم مرغ وانیل و شکر را با هم ترکیب کنید سپس نوبت به اضافه کردن شیر و روغن مایع می رسد ، بعد از این مرحله باید آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و برای سه مرحله و آن را الک کنید . سپس آرد را در سه مرحله آرام‌آرام به تخم مرغ اضافه کنید ، حالا مایع را در دو ظرف جداگانه به طور مساوی تقسیم کنید .

مرحله ۲

در اون یکی از ظرف ها دو قاشق آرد ریخته و درون ظرف دیگر با پودر کاکائو و به خوبی با هم مخلوط کنید یک قالب با عرض ۲۳ سانت انتخاب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید حالا از مایع کیک خانگی با ملاقه وسط قالب بریزید ، اگر غلظت مایع سفید و مایع کیک کاکائویی با هم یکی باشد آنها با هم مخلوط نمی شوند . قالب را پر کنید با کمک خلال دندان روی کیک طرح اجرا کنید و آن را درون ماهیتابه قرار دهید .

مرحله ۳

ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار داده و روی آن را با دم کنی ببندید ، زیر ماهیتابه شعله پخش کن قرار دهید و حرارت را بسیار بسیار کم کنید برای مدت زمان ۴۰ تا ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک کاملا پف کند و مغز پخت شود . سعی کنید از ماهیتابه استفاده کنید که لبه‌های آن بلند باشد تا کیک بعد از پخت به دمکنی نچسبد

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 14 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.