طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست

کیک گلاب و زعفران با ماست فیلم طرز تهیه کیک ساده با ماست کیک زعفرانی با ماست بدون فر طرز تهیه کیک زعفرانی با شیر کیک با ماست طرز تهیه کیک زعفرانی با هل طرز تهیه کیک زعفرانی با گردو کیک زعفرانی ساده

کیک زعفرانی با ماست با طعم و مزه نارگیلی برای پخت این کیک اسفنجی خانگی نیازی به استفاده از شیر ندارید و میتوانید آن را با آرد گندم و بدون همزن برقی تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای پخت کیک نارگیلی
تخم مرغ۴ عدد
شکریک لیوان
آرددو لیوان
ماستیک لیوان سرخالی
روغن مایعسه چهارم لیوان
پودر نارگیلنصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ۴قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل۱/۲قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی با ماست

مرحله اول

برای پخت این کیک رژیمی با طعم زعفران ابتدا باید تخم مرغ ها را درون کاسه بشکنید، سپس به آن شکر و وانیل را اضافه نمایید، حالا با دور تند همزن برای مدت زمان ۷ الی ۸ دقیقه مواد را مخلوط کنید.

مرحله دوم

زمانی که مواد حجیم و کشدار شدند می‌توانید هم زدن را متوقف کنید. حالا نوبت به اضافه کردن ماست و بعد از آن روغن مایع می‌رسد در حد اینکه مواد مخلوط و یکدست شوند آنها را هم بزنید.

مرحله سوم

بعد از مخلوط کردن مواد میتوانید زعفران و در مرحله بعد پودر نارگیل را به مایه کیک اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط نمایید. برای چند ثانیه با همزن مواد را میکس نمایید، سپس آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

آرد را برای این که سبک شود و آن را هواگیری کنید سه مرحله الک نمایید سپس آن را آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید با خمیر شما لطیف و پنبه ای شود. مایه کیک را با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت مخلوط کنید.

مرحله پنجم

می توانید از روغن جدا کننده استفاده کنید و قالب را با آن چرب نمایید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و آن را در فر از قبل پیش گرم شده قرار دهید. دمای فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم شود.

مرحله ششم

اجازه دهید تا برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه قالب درون فر بماند، تا کیک کاملا مغز پخت شود. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه با خلال میزان پخت را چک کنید. بعد از خاموش کردن فر اجازه دهید تا برای ۱۰ دقیقه با در باز قالب درون فر بماند.

منبع :samiraa.hajipor

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.