مافین کیک شکلاتی

طرز تهیه مافین کرم دار

طرز تهیه کیک مناسب و کم هزینه یرای تغذیه مدرسه مافین کیک شکلاتی و خوشمزه برای فصل زمستان. با کمی صبر و حوصله این کیک تک نفره خانگی را پخته و از خوردن آن لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
آرد دو پیمانهشکر یک پیمانه
تخم مرغ ۳ عددبیکینگ پودر ۲ ق چ
آب پرتقال ۱/۲ پیمانهروغن ۱/۲ پیمانه
وانیل نصف ق چرنده پوست پرتقال یک ق چ
مواد لازم برای سس پرتقال
نشاسته ذرت یک ق غآب پرتقال ۱/۲ پیمانه
شکر ۲ ق غرنده پوست پرتقال به دلخواه نصف ق چ

طرز تهیه مافین

مرحله اول

برای شروع آرد را با بکینگ پودر مخلوط می‌کنیم سپس آنها را برای دو یا سه مرحله الک کنید و کنار بگذارید. تخم مرغ را با شکر مخلوط کنید و بعد از آن وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه نمایید.

مرحله دوم

مایه را با دور تند همزن برقی مخلوط کنید، هم زدن را تا زمانی که مایه کرم رنگ و کش دار شود ادامه دهید. توجه داشته باشید در زمان هم زدن یکی دو بار کاسه را دورگیری کنید.

مرحله سوم

با انجام این کار کیک بعد از پخت بوی تخم‌مرغ نخواهد گرفت. حالا نوبت اضافه کردن روغن و آب پرتقال می‌باشد. در حد یکدست شدن مایه کیک مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم

اکنون زمان آن رسیده که مخلوط آرد و بکینگ پود را آرام آرام و در طی سه مرحله به مایع کیک اضافه کنید. توجه کنید برای پخت انواع کیک در این مرحله باید مایع را در یک جهت هم بزنید.

مرحله پنجم

درون قالب‌های خود کپسول مافین قرار دهید و مایع کیک را درون قالب‌ها بریزید. فر را از قبل گرم کنید و قالب را برای مدت زمان ۲۵ الی ۳۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد درون فر بگذارید.

مرحله ششم

در این فاصله تا کیک‌ها مغز پخت شوند می‌توانید سس پرتقالی را آماده کنید، نشاسته ذرت را با شکر و آب پرتقال مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله هفتم

بعد از اینکه کیک کاملاً پخته شد با سس شکلاتی روی سطح آن را بپوشانید در پایان با کرم‌های شکلاتی خوشمزه مافین های خانگی و رژیمی را تزیین نمایید.

منبع : zahra_pastry

 

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.