طرز تهیه کیک قهوه خیس

 طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد طرز تهیه کیک قهوه با ماست طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون فر طرز تهیه کیک قهوه با خامه طرز تهیه کیک قهوه و دارچین طرز تهیه کیک قهوه خیس بدون شیر طرز تهیه کیک قهوه دو رنگ طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه خیس خوشمزه و مجلسی، این کیک یک میان وعده عالی می‌باشد، در کنار چای و شیر آن را سرو کنید و عطر و بوی قهوه لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه خیس در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
شیر۱ لیوان
شکر۱ لیوان
روغن مایعنصف لیوان
آرد۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
پکینگ پود۱ق چ
وانیلنصف ق چ
قهوه۲ ق غ
پودر کاکائو۲ ق غ
خامه قنادی۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک قهوه خیس

مرحله اول

تخم مرغ شکسته سپس به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا رنگ آن کرمی و حالت کشدار پیدا کند. به سراغ پودرکاکائو رفته و آن را با روغن مخلوط کنید حالا این مواد را به تخم مرغ اضافه نمایید.

مرحله دوم

شیر را آماده کرده و با قهوه مخلوط نمایید و پس از اینکه یکدست شد آن را به سایر مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. بکینگ پودر را با آرد مخلوط کنید و برای ۲ الی ۳ مرحله آرد را الک نمایید.

مرحله سوم

آرد را در طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک در یک جهت مخلوط نمایید. قالب مناسبی را انتخاب کنید و آن را با روغن جداکننده چرب نمایید. فر را از قبل پیش گرم کنید و بعد از آن مایه را درون قالب بریزید.

مرحله چهارم

دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب را برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید. در این فاصله زمانی گاناش را تهیه کنید، خامه را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا نرم شود سپس شکلات را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا شکلات کاملا درون خامه حل شود و کرم شکلاتی شما یکدست شود، بعد از اینکه کیک پخته شد با استفاده از این کرم شکلاتی کیک را تزیین کنید. هرچه مقدار سس شکلاتی شما بیشتر باشد کیک خیس تر میشود.

منبع:gorgan_cake_homemade

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.