طرز تهیه شیرینی عید

 طرز تهیه شیرینی خانگی با توستر -طرز تهیه شیرینی عید بدون فر -دانلود طرز تهیه شیرینی خانگی- طرز تهیه شیرینی بهشتی -جدیدترین شیرینی عید -طرز تهیه یک شیرینی ساده و سریع- طرز تهیه شیرینی مربایی -طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی

شیرینی عید با دستور پخت بسیار راحت و آسان فوق العاده خوشمزه و شکلاتی مخصوص برای عید نوروز. مدت زمان آماده سازی شیرینی از ابتدا تا پایان کار دو ساعت می باشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی عید در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
کره به دمای محیط رسیده۲۰۰ گرم
پودر قند۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چای خوری
روغنکمی کمتر از نصف لیوان
آرد۳۰۰ گرم
مواد لازم برای روکش
شکلات ذوب شدهبه میزان لازم
بادام خرد شدهبه میزان لازم
پودر پستهبه میزان لازم
مواد لازم برای تهیه گاناش
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شکلات سیاه۲۲۰ گرم

طرز تهیه شیرینی عید

مرحله اول

ابتدا باید گاناش را آماده کنید برای اینکار خامه را روی حرارت گذاشته و هنگامی که اطراف خامه شروع به جوشیدن کرد اجاق را خاموش کنید، حالا شکلات تیره را خرد کنید و به خامه اضافه نمایید.

مرحله دوم

مواد را هم بزنید تا شکلات درون خامه ذوب شود و مواد شما یک دست شوند، پس از اینکه مواد خنک شد با دور تند همزن برای ۵ دقیقه مواد را بزنید تا زمانی که رد پره های همزن روی گاناش بماند. ظرف را برای ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

برای آماده سازی مواد شیرینی کره و پودر قند را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ را به آنها اضافه نمایید،پس از انجام این کار وانیل و روغن را اضافه کنید، مواد را هم زده و پس از آن آرد را آرام آرام اضافه نمایید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

مرحله چهارم

از خمیر چانه هایی به اندازه گردو جدا کرده و وسط آن را سوراخ کنید آنها را درون سینی فر از قبل گرم شده قرار دهید و سینی را درون فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۱۵ دقیقه قرار دهید.

مرحله پنجم

پس از اینکه شیرینی‌ها پخته شد اجازه دهید تا کاملاً خنک شوند، شکلات را ذوب کرده و شیرینی ها را درون آن فرو کنید، با پودر پسته و بادام خرد شده آنها را تزیین نمایید در پایان با گاناش آماده حفره‌های درون شیرینی را پر کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 21 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.