طرز تهیه کوکی پرتقالی

طرز تهیه کوکی پرتقالی

طرز تهیه کوکی پرتقالی ساده و راحت با بافت نرم. مخصوص بچه ها، مطمئن باشید پخت شیرینی خانگی لذت بخش میباشد و شما هم مطمئن باشید همه عاشق آن خواهند شد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی پرتقالی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
آرد۱لیوان حدود ۱۵۰گر م
پودر قند۱/۴لیوان حدود ۴۰گرم
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق چ سر صاف
روغن مایع۳ ق غ حدود ۲۰ گرم
آب پرتقال۲ ق غ حدود ۲۰ گرم
رنده پوست‌ پرتقال۱ ق چ
مغز بادامبرای تزئین

طرز تهیه کوکی پرتقالی

مرحله اول

تخم مرغ را با پودر قند مخلوط میکنیم و آن را برای دو دقیقه با همزن دستی هم میزنیم حالا باید رنده پوست پرتقال و بعد از آن روغن مایع و آب پرتقال را اضافه کنیم مواد را در حد مخلوط شدن هم میزنیم.

مرحله دوم

حالا به این مخلوط آرد و بکینگ پودر را اضافه میکنیم و با دست مشغول ورز دادن مواد می شویم تا به صورت خمیر درآید. حالت خمیر چسبنده است نگران نباشید نیازی نیست آرد بیشتری به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر خمیر را برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهیم حالت چسبندگی آن از بین خواهد رفت. از خمیر گلوله های کوچک اندازه آلو جدا کنید و با دست آن را گرد کرده سپس درون پودر قند بغلتانید.

مرحله چهارم

گلوله های خمیر را درون سینی فر و با فاصله قرار دهید به صورتی که بعد از چون پف میکند، شیرینی ها به هم نچسبند. بعد از این که درون سینی قرار دهید کمی آنها را فشار داده و پهن کنید.

مرحله پنجم

پوست مغز بادام را بگیرید و روی کوکی ها قرار دهید. فر را از قبل پیش گرم کنید. سینی را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۲۰ دقیقه درون فر بگذارید تا شیرینی های خانگی کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

چند نکته قابل توجه در مورد پخت کوکی، شما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه در فر را باز کنید و بادام ها را دوباره فشار دهید چون بعد از پخت و پف شیرینی بادام ها جدا خواهند شد. برای اینکه کوکی ترک دار باشد باید در پودر قند بیشتری بغلتانید.

منبع : deserkade_t.a

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.