طرز تهیه حلوا برای دو نفر

 طرز تهیه حلوا برای 4 نفر+ طرز تهیه حلوا برای ۱۵ نفر +طرز تهیه حلوا زعفرانی برای دو نفر +طرز تهیه حلوا ساده+ طرز تهیه حلوا زرد ساده +طرز تهیه حلوا با آرد سفید+ تهیه حلوا برای 20 نفر+ طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم

حلوا برای دو نفر با دستور پخت بسیار ساده و روان مدت زمان پخت حلوا تقریباً ۶۰ دقیقه می باشد سعی کنید آن را با حرارت ملایم بپزید تا خوشرنگ و شیرین تر شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا برای دو نفر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا
آرد نانوایییک لیوان
روغن مایعنصف لیوان
آب۱/۵ لیوان
شکریک لیوان
گلابنصف لیوان
دارچیننصف ق چایخوری
زعفران دمکردهیک ق غذاخوری

طرز تهیه حلوا برای دو نفر

مرحله اول

ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و پس از اینکه داغ شد آرد را اضافه کنید حالا آرد را تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ ندهد، اینجا باید آرد را هم مدام هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله دوم

تفت دادن آرد که تمام شده اجاق گاز را خاموش کنید و آرد را درون الک ریخته و آن را الک نمایید. آب را دوباره درون ماهیتابه ریخته و به آن روغن مایع را اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید.

مرحله سوم

تفت دادن شما باید در حدی باشد که رنگ آرد مطابق با سلیقه شما باشد. شکر را همراه با آب و گلاب درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز هم بزنید تا شکر کاملا درون آب حل شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آرد و روغن مایع را با هم مخلوط کردید و آنها را تفت دادید، شربت آماده شده را در دو یا سه مرحله به آرد اضافه کنید به این نکته باید توجه کنید که مواد را تند تند هم بزنید.

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت حلوا در همین هم زدن مواد می باشد، این کار باعث جلوگیری از گلوله گلوله شدن حلوا می‌شود. بعد از یک دست شدن مواد نوبت به اضافه کردن پودر دارچین و زعفران می‌رسد.

مرحله ششم

زعفران دم کرده و دارچین را به دلخواه اضافه کنید و بعد و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه و هم زدن مواد اجاق گاز را خاموش نمایید. بعد از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه می‌توانید حلوا را درون دیس خالی کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 23 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.