طرز تهیه کیک چای بدون فر

کیک چای بدون فر آشپزخونه کوچیک من طرز تهیه کیک چای بدون کاکائو طرز تهیه کیک چای ساده طرز تهیه کیک چای خیس آموزش کیک چای بدون فر شیرینی پزی طرز تهیه کیک چای کاکائویی طرز تهیه کیک ساده برای روز مادر بدون فر کیک بدون فر وشیر

طرز تهیه کیک چای بدون فر می توانید آن را درون قابلمه و روی اجاق گاز بپزید. یکی از نکات مهم و فوت و فن های پخت کیک خانگی اینست که تمام مواد اولیه شما باید با محیط هم دما باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک چای بدون فر در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
تخم مرغ۴ عدد
پودر شکریک لیوان
روغن مایع۱/۲  لیوان
چای دمکردهیک لیوان
پودر کاکائو۲/۵ ق غ
بکینگ پودر۱ق م
وانیلکمی
آرد۲/۵لیوان سر خالی

طرز تهیه کیک چای بدون فر

مرحله اول

داخل یک کاسه متوسط تخم مرغ بشکنید و با شکر مخلوط کنید مواد رو با همزن بزنید تا حجم آن دو برابر شود و به حالت کرم رنگ درآید. حالا نوبت به اضافه کردن روغن و بعد از آن چای دم کشیده می رسد.

مرحله دوم

مایه کیک را در حد مخلوط شدن هم بزنید و در پایان پودر کاکائو را با آرد و وانیل و بکینگ پودر مخلوط کنید، مخلوط آرد را الک کنید و آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مواد را مخلوط کنید در یک جهت.

مرحله سوم

مراقب باشید هم زدن زیاد باعث خوابیدن پف کیک میشود. قالب را چرب کنید و مایه را درون قالب بریزید یک قابلمه بزرگ تر از قالب انتخاب کنید. قالب را درون قابلمه گذاشته و درون قابلمه آب جوش بریزید.

مرحله چهارم

مقدار آب جوش در حدی باشد که تا نصف قالب برسد. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تقریباً برای ۳۵ تا ۴۰ دقیقه. با خلال میزان پخت کیک را چک کنید بعد از آن با شکلات آب شده تزیین کنید.

مرحله پنجم

قبل از اینکه قابلمه روی گاز قرار بگیرد حتماً زیر آن شعله پخش کن بگذارید در قابلمه را حتماً با دمکنی ببندید. برای این مقدار مواد یک قالب ۲۳ تا ۲۴ سانت نیاز دارید. مدت زمان پخت کیک تقریباً ۴۰ دقیقه می باشد.

منبع: food.feri

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.