خشک کردن میوه با توستر

 خشک کردن پرتقال در توستر +خشک کردن میوه در توستر نی نی سایت +خشک کردن سیب در توستر +طرز تهیه میوه خشک خانگی+ خشک کردن توت با اون توستر +خشک کردن میوه در فر برقی +خشک کردن میوه در اون توستر

خشک کردن میوه با توستر و فر گاز و بخاری و شوفاژ به صورت خانگی بسیار مقرون به صرفه می باشد. استفاده از میوه خشک به عنوان تنقلات و میان وعده بسیار مناسب می باشد این میوه ها منبع غنی از فیبر و انواع آن آنتی اکسیدان ها می باشند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله خشک کردن میوه با توستر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
میوهدلخواه
شکر۱٫۲لیوان
آب۲٫۳ لیوان

خشک کردن میوه با توستر

مرحله اول

ابتدا باید میوه ها را کاملاً بشویید و آن ها را ضدعفونی کنید سپس برش های مناسب بزنید این برش ها نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشند. برای جلوگیری از سیاه شدن آن ها شربت را تهیه کنید.

مرحله دوم

شکر و آب را درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز برای ۱۰ دقیقه قرار دهید آنها را هم بزنید تا شکر کاملا درون آب حل شود و به غلظت مناسب برسد حالا شربت را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

اکنون برش های میوه را یکی یکی درون شربت فروکرده و آنرا تکان دهید تا کاملاً به شربت آغشته شود سپس بر روی آبکش گذاشته تا آب اضافی آن گرفته شود. بر روی سینی توستر یک کاغذ روغنی ضخیم پهن کنید.

مرحله چهارم

میوه های آماده شده را بر روی سینی مرتب و با فاصله مناسب قرار دهید، درجه حرارت توستر را در کمترین حالت ممکن(دمای ۱۰۰ درجه) قرار دهید و سینی را برای مدت زمان ۴ الی ۵ ساعت درون توستر بگذارید.

مرحله پنجم

یکی از نکات مهم برای خشک کردن میوه زیر و رو کردن میوه ها می‌باشد آن ها را درون توستر هر ۳۰ دقیقه برگردانید تا دو طرف آن یکنواخت خشک شود. میوه خشک را میتوانید درون فریزر برای مدت طولانی نگهداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.