طرز تهیه میگو سرخ شده

 طرز تهیه میگو سرخ شده ساده طرز تهیه میگو در ماهیتابه طرز تهیه میگو سرخ شده بدون ارد سوخاری طرز تهیه میگو سرخ شده با برنج فیلم طرز تهیه میگو سرخ شده طرز تهیه میگو سرخ شده با پیاز طرز تهیه میگو منجمد شده طرز تهیه میگو سرخ شده با زعفران

یکی از نکات مهم برای پخت میگو این است که قبل از سرخ کردن آن را به صورت بخارپز آماده کنید. با بخارپز کردن میگو و استفاده از چاشنی های طبیعی مانند آب لیموترش تازه می توان کالری این غذای دریایی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه میگو سرخ شده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیهٔ میگو
میگو پاک شده۹۰۰ گرم
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز۱/۲ قاشق چایخوری
پودر زیره۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۳/۴ قاشق چایخوری
کره۵۰ گرم
سیر۳ حبهٔ درشت
آب لیموی تازه۱ قاشق غذاخوری
آب۲ قاشق غذاخوری
پیازچه۳ ساقه

طرز تهیه میگو سرخ شده

مرحله ۱

درون قابلمه مقداری آب بریزید و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید میگوها را روی یک توری ریخته و بر روی بخار قابلمه قرار دهید تا بپزند. در این فاصله زمانی و تا آماده شدن میگو ها ادویه مخصوص پخت میگو را آماده کنید.

مرحله ۲

درون کاسه کوچک یک قاشق چایخوری پودر پاپریکا و نوک قاشق چایخوری پودر فلفل و یک قاشق چایخوری پودر زیره و یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری نمک را با هم به خوبی مخلوط کنید.

مرحله ۳

حالا میگو های بخارپز شده را با این ادویه مخصوص مخلوط کنید به صورتی که تمام قسمت های میگو با ادویه آغشته شود. ۵۰ گرم کره را درون ماهیتابه ریخته و صبر کنید تا کره کاملاً درون ماهیتابه ذوب شود.

مرحله ۴

پس از آب شدن کره حبه های سیر را له کرده و درون ماهیتابه بریزید و برای ۱ دقیقه آنها را تفت دهید تا عطر و بوی سیر بلند شود توجه داشته باشید از تفت دادن زیاد سیر ها خودداری کنید چون این کار باعث تغییر رنگ سیر میشود.

مرحله ۵

حالا نوبت اضافه کردن میگو ها می باشد آنها را با تمام ادویه های درون کاسه درون ماهی تابه بریزید. میگوها را برای چند دقیقه تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند میگوها را باید با حرارت ملایم سرخ کنید.

مرحله ۶

اگر حرارت اجاق گاز زیاد باشد باعث جمع شدن و سفت شدن بافت میگو می شود. برای چاشنی از یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه استفاده کنید، سپس دو قاشق غذاخوری آب به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا میگوها بپزند.

مرحله ۷

پس از اینکه سس کمی غلیظ شد، نوبت به اضافه کردن پیازچه های خردشده می‌رسد مواد را سعی کنید برای یک دقیقه تفت دهید، تا زمانی که عطر و بوی پیازچه بلند شود. اکنون خوراک شما آماده برای سرو شده است. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.