طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای

طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای

طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای یکی از غذاهای اصیل و بسیار قدیمی ایرانی با طعم و مزه‌ای به یاد ماندنی. برای پخت این پلوی خوشمزه ابتدا باید گوشت را مزه‌دار کنید و آن را کباب نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم سماق پلو
گوشت چرخ کرده: ۳۰۰گرم۲ تا پیاز متوسط
نمک.فلفل سیاهپودرسیر
آب پیازآب یه لیموی تازه
زعفرون دم کردهکره آب شده
برنج ۳پیمونهسماق ۲ق.غ

طرز تهیه سماق پلو با کباب تابه ای

مرحله اول

بعد از اینکه پیاز را با رنده ریز آماده کردیم آب آن را کاملاً گرفته و کنار قرار می‌دهیم. گوشت را با پیاز و ادویه‌های مورد نظر مخلوط کرده و آن را حسابی با دست ورز می‌دهیم. روی ظرف راست سلفون کشیده و برای ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

بعد از گذشت این زمان گوشت را در کف ماهیتابه پهن می‌کنیم. در این دستور پخت نیازی به چرب کردن ماهیتابه نیست. به کمک کفگیر روی گوشت خط های طولی می‌اندازیم. آب پیاز را با کره آب شده و آب لیمو ترش و زعفران دم کرده مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم

حالا سس آماده شده را روی کباب بریزید سپس ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار داده و درب آن را ببندید. تا کباب می‌پزد شما خود را برای تهیه سماق پلو آماده کنید. برنج را به صورت آبکش آماده کرده سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه قرار دهید. می‌توانید از ته دیگ زعفرانی خاص مجلسی استفاده کنید.

مرحله چهارم

روی ته دیگ دو کفگیر برنج ریخته و مقداری سماق روی آن بپاشید به همین منوال و به صورت لایه لایه قابلمه را پر کنید. روی لایه آخر زعفران و مخلوط آب و کره بریزید و برنج را دم بگذارید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه آب کباب کشیده شد درون ماهیتابه روغن بریزید و کباب ها را سرخ نمایید. کباب‌ها را برگردانید و دو طرف آن را سرخ کنید. در آخر گوجه و فلفل سبز در کنار کباب‌ها چیده و روی آنها سماق بپاشید.

مرحله ششم

در ماهیتابه را ببندید و حرارت را در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دهید تا گوجه‌ها هم سرخ شوند. بعد از اینکه حسابی جا افتاده شد در کنار ریحان تازه همراه با سماق پلو نوش جان کنید.

منبع: @fonone_ashpaziiii

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 شهریور 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.