طرز تهیه خاگینه گردو

 فیلم طرز تهیه خاگینه گردو طرز تهیه خاگینه ساده با ماست طرز تهیه خاگینه پفی طرز تهیه خاگینه مغزدار طرز تهیه ی خاگینه طرز تهیه خاگینه خرما و گردو طرز تهیه خاگینه باقلوایی طرز تهیه خاگینه

طرز تهیه خاگینه گردو یک طعم فوق العاده و عالی و اگر قصد دارید کیک و باقلوا را یکجا مزه کنید حتماً این خاگینه مغزدار را تهیه کنید با عطر دارچین. برای مغز خاگینه میتوانید از مواد ذکر شده هر کدام را که خواستید حذف کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
تخم مرغ۳ عدد
آرد۴ ق غ
ماست۳ ق غ
زعفران۲ ق غ
بکینگ پودرنصف ق چ
وانیلنصف ق چ

 

مواد لازم برای مغز خاگینه
گردو خرد شده۵ ق غ
دارچین ،هل،زنجبیل،گل محمدیاز هر کدام یک ق چ

 

مواد لازم شربت
شکریک لیوان
آبیک لیوان
گلاب۴ ق غ
عرق هل۳ ق غ
زعفران۲ ق غ

طرز تهیه خاگینه گردو

مرحله اول

تخم مرغ را با وانیل مخلوط کنید سپس با همزن مواد را هم بزنید تا یکدست شوند و رنگ آن کرمی شود. بکینگ پودر را با ماست مخلوط کنید سپس آن را به مواد اضافه نمایید بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن آرد می رسد.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن آب مواد را به صورت دورانی هم بزنید در پایان زعفران را اضافه کنید. شعله پخش کن را از قبل روی گاز قرار دهید و آن را پیش گرم کنید ماهیتابه را روی حرارت گذاشته و با یک قاشق روغن آن را چرب کند.

مرحله سوم

نصف مواد را درون ماهیتابه ریخته و روی آن را با دم کنی بپوشانید. برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خاگینه بپزد. موادی را که برای مغز خاگینه در نظر گرفته بودید با هم محدود کنید و روی آن بریزید بعد از گذشت ۱۰ دقیقه.

مرحله چهارم

حالا نصف دیگر مواد را اضافه کنید و دوباره درب ماهیتابه را ببندید برای ۱۰ دقیقه. اکنون می توانید خاگینه را برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید تا طلایی رنگ شود. سعی کنید حرارت کم باشد تا خاگینه کاملا مغز پخت شود.

مرحله پنجم

بعد از اینکه غذا کاملاً پخت شربت را روی خاگینه بریزید و اجازه دهید تا برای ۱۵ دقیقه بدون اینکه درب ماهیتابه را ببندید شربت را به خودش بگیرد. اکنون غذای شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

منبع:cake_maryamgoli_

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.