طرز تهیه پنیر با ماست

 فیلم طرز تهیه پنیر با ماست -طرز تهیه پنیر با ماست نی نی سایت- طرز تهیه پنیر با ماست و ابلیمو -طرز تهیه پنیر با ماست بدون شیر -طرز تهیه پنیر با نشاسته -طرز تهیه پنیر با ماست و سرکه -عوارض تهیه پنیر با سرکه- طرز تهیه پنیر با سرکه

پنیر با ماست را در خانه و به راحتی و بدون استفاده از قرص و مایه پنیر به صورت کاملاً بهداشتی تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. یک پنیر لاکتیکی خوشمزه و بدون مواد نگهدارنده و و مضر.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پنیر
شیر۲ لیتر
ماست۸ ق غ

طرز تهیه پنیر با ماست

مرحله اول

شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند در این زمان ماست را می توانید به شیر اضافه نمایید و برای دو دقیقه آنها را هم بزنید.

مرحله دوم

در این هنگام متوجه می شوید که شیر در حال بریده شدن میباشد توجه داشته باشید که شیر را باید درون قابلمه ای نسبتاً بزرگ بریزید تا در زمان جوشیدن سر نرود، اجازه دهید شیر برای ۵ دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله سوم

پس از گذشت پنج دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شیر خنک شود. یک کیسه پارچه ای آماده کنید به صورتی که آب راحت از آن خارج شود سپس شیر بریده شده را از آب درون قابلمه جدا کنید.

مرحله چهارم

حالا شیر را از آب جدا کنید و آنرا درون کیسه بریزید. در کیسه را محکم گره بزنید، قابلمه لبه بلندی را آماده کنید و یک آبکش را روی آن قرار دهید، حالا کیسه را روی آبکش بگذارید.

مرحله پنجم

بشقاب بزرگی را بر روی کیسه قرار داده و یک جسم سنگین را روی بشقاب بگذارید، اجازه دهید تا کیسه برای مدت زمان یک شب تا صبح در این حالت باقی بماند تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود.

مرحله ششم

بعد از گذشت این زمان آب نمک غلیظ درست کنید و پنیر درون کیسه را جمع کرده و با دست حالت دهید آن را درون آب نمک برای مدت زمان یک روز قرار دهید، می توانید به آب نمک یک قاشق غذاخوری دوغ هم اضافه کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.