طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

 طرز تهیه کیک خیس ترکیه طرز تهیه کیک خیس شکلاتی برای ۴ نفر طرز تهیه کیک خیس مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس شکلاتی در توستر طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه ساده طرز تهیه کیک شکلاتی طرز تهیه کیک خیس شکلاتی بدون فر دستور پخت کیک خیس

دستور پخت کیک بسیار ساده با بافت نرم و اسفنجی، بدون سس هم میتوانید آن را تهیه کنید، کیک را پس از پخت از درون فر خارج نکنید را خاموش کرده و در آن را کمی باز بگذارید تقریباً برای ۵ دقیقه. سس را تا زمانی که داغ است بر روی کیک بریزید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خیس شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک
آردیک و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
روغنیک پیمانه
آبجوشنصف پیمانه

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

مرحله ۱

اولین کاری که می‌کنید روشن کردن فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می باشد، درون یک کاسه مناسب تخم‌مرغ را شکسته و به آن شکر و وانیل را اضافه کنید، مواد را با دور تند همزن برای ۵ دقیقه مخلوط کنید تا حجیم و کرم رنگ شود.

مرحله ۲

در گام بعدی روغن و بعد از آن آب جوش را اضافه کنید مواد را خیلی زود دوباره هم بزنید اگر این کار را نکنید آب جوش باعث پخته شدن تخم مرغها می شود بعد از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن آرد می‌رسد.

مرحله ۳

آرد را همراه با بکینگ پودر و پودر کاکائو مخلوط کنید و آن را در سه نوبت الک کنید، سپس به مایه کیک اضافه کنید. یکی از نکات پخت کیک اضافه کردن آرام آرام آرد می‌باشد، مواد را بصورت دورانی با لیسک مخلوط کنید.

مرحله ۴

قالب مورد نظر برای پخت این کیک کافی شاپی پرطرفدار و خوشمزه را چرب کنید، مایه را درون قالب ریخته و ظرف را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۴۵ دقیقه قرار دهید.

مواد لازم برای تهیه سس
شیر۱ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۵۰ گرم

سس برای کیک خیس

مرحله ۱

برای تهیه سس شیر و پودر کاکائو را درون یک ظرف فلزی ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید، مواد را هم بزنید تا پودر کاکائو درون شیر کاملا حل شود و شیر شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۲

هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد اجاق گاز را خاموش کنید و شکلات تخته ای را ریز خورد کرده و به شیر اضافه کنید مواد را هم بزنید تا شکلات حل شود. پس از پخته شدن کیک آن را از درون فر خارج کنید.

مرحله ۳

هنگامی که کیک داغ است با خلال دندان چند سوراخ بر روی آن ایجاد کنید، سپس سس شکلاتی را بر روی کیک بریزید اجازه بدهید تا کیک در دمای محیط خنک شود، حالا آن را برش زده و همراه با چای تازه نوش جان کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.