طرز تهیه خمیر پیتزا فوری

طرز تهیه خمیر پیتزا برای ۴ نفر _طرز تهیه خمیر پیتزا فوری بدون خمیر مایه_ طرز تهیه خمیر پیتزا فوری برای ۸ نفر _طرز تهیه خمیر پیتزا برای 6 نفر _طرز تهیه خمیر پیتزا فوری با بکینگ پودر _طرز تهیه خمیر پیتزا فوری با شیر _طرز تهیه خمیر پیتزا آمریکایی _طرز تهیه خمیر پیتزا فوری با ماست

خمیر پیتزا فوری خانگی و بدون دردسر که نیازی به پخت اولیه ندارد و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. با این مواد می‌توانید دو عدد خمیر برای پیتزا معمولی تهیه کنید. با دوبرابر کردن مواد اولیه می توانید خمیر بیشتری آماده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر پیتزا فوری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر
پودر خمیر مایهیک قاشق غذاخوری
شکریک قاشق غذاخوری
آب گرمنصف لیوان
آرددو لیوان
روغن مایع یا زیتوندو قاشق غذاخوری
نمککمی

طرز تهیه خمیر پیتزا فوری

مرحله اول

برای شروع آب گرم را با پودر خمیر مایه و شکر مخلوط کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند پس از انجام این کار روی خمیر را با یک پلاستیک و یا سلفون کامل بپوشانید و برای یک ربع ساعت به آن استراحت دهید تا عمل بیاید.

مرحله دوم

در این فاصله زمانی که در اختیار دارید ۲ لیوان آرد را الک کرده و خمیر مایه ای که آماده شده است را به آن اضافه کنید، آرد و خمیر را با هم ورز دهید سپس نمک و روغن را اضافه کنید و دوباره مواد را ورز دهید.

مرحله سوم

نیاز نیست مواد را زیاد ورز دهید اگر احساس کردید خمیر خشک است می توانید کمی آب گرم به آن اضافه کنید و اگر احساس کردید خمیر حالت چسبندگی دارد می توانید کمی آرد به آن اضافه کنید تا خمیر لطیف شود.

مرحله چهارم

یک ظرف را آماده کنید، کف و دیواره های ظرف را چرب نمایید سپس خمیر را درون ظرف ریخته و درب آن را بپوشانید و برای یک ساعت به آن استراحت دهید حالا پف خمیر را بگیرید و برای تهیه پیتزا از آن استفاده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.