کیک اسفناج با کرم بافت اسفنجی و پف زیاد. اگر تمام نکات و فوت و فن های پخت کیک خانگی را رعایت کنید اصلاً طعم و مزه اسفناج را درون کیک احساس نخواهید کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله کیک اسفناج با کرم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم کیک اسفناج
اسفناج خورد شده۱ لیوان سرپر
روغن مایعنصف پیمانه
گلاب۱/۳ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
پودر هل۱/۲ ق‌چ
وانیل۱/۴ ق‌چ
آرد۲ پیمانه سرپر
بکینگ پودر۱ق‌غ
نمک۱ پنس

کیک اسفناج با کرم

مرحله اول

برای شروع به سراغ سبزی اسفناج رفته و آن را ضدعفونی کنید و پس از شستشو اسفناج ها را خرد کنید. اسفناج خرد شده را درون غذاساز ریخته و به آن روغن را اضافه کنید، حالا آن را میکس کرده و به صورت پوره آماده کنید.

مرحله دوم

در پایان مقداری گلاب به آن اضافه کرده و آن را کنار قرار دهید. تخم مرغ ها را شکسته به آن وانیل و هل را اضافه کنید و برای هشت دقیقه مخلوط کنید و هم بزنید. حالا یک پیمانه از پوره اسفناج را برداشته و به مایه تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله سوم

مواد را برای یک دقیقه با دور کند همزن میکس کنید. آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید و مواد خشک را برای سه مرحله الک نمایید. حالا آرد الک شده را به مایع تخم مرغ آرام آرام اضافه کنید و آن را با لیسک فولد نمایید.

مرحله چهارم

با روغن جدا کننده مخصوص کیک پزی قالب را چرب کنید. حالا مایه را درون قالب بریزید و آن را برای چند مرحله بر روی میز کار بکوبید تا حباب های بین مواد خارج شود و سطح کیک شما صاف شود.

مرحله پنجم

فرگاز را از ۱۵ دقیقه قبل پیش گرم کنید و قالب کیک را برای مدت زمان ۴۰ دقیقه و با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از گذشت سی و پنج دقیقه می‌توانید با خلال دندان میزان پخت کیک خانگی را چک کنید.

مرحله ششم

برای تهیه کرم کیک ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با دو پیمانه شیر سرد مخلوط کنید سپس مواد را کمی هم زده و به آن ۶ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید حالا ظرف را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید.

مرحله هفتم

شیر را مدام هم بزنید تا غلیظ شود و در لحظات پایانی نوک قاشق مرباخوری وانیل را به مواد اضافه کنید و حرارت را خاموش نمایید. بعد از پخته شدن کیک را با کرم تهیه شده تزیین کنید.نوش جان‌.

منبع:sanaz_cookery

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.