طرز تهیه کیک بدون شکر

طرز تهیه کیک بدون شکر با عسل طرز تهیه کیک بدون شکر و روغن طرز تهیه کیک بدون شکر با شیره انگور طرز تهیه کیک بدون شکر و شیر طرز تهیه کیک با شیره خرما بدون شکر طرز تهیه شیرینی بدون شکر طرز تهیه کیک شکلاتی بدون شکر کیک بدون شکر برای دیابتی ها

طرز تهیه کیک بدون شکر رژیمی با شیره انگور، برای پخت این کیک خوشمزه می توانید از انواع شیره ها و حتی ترکیب چند شیره میوه ای استفاده کنید. به خاطر استفاده از شیره دارای بافت نرم می خواهد شد و اصلاً خشک نمیشود بخاطر عدم استفاده از روغن.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون شکر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد کیک بدون شکر
آرد قنادییک و نیم پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شیره خرما یا انگور۲/۳ پیمونه
بیکینگ پودر۱ ق م
وانیلکمی

طرز تهیه کیک بدون شکر

مرحله اول

برای پخت این کیک ابتدا باید اجاق گاز را روشن کنید شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید و قابلمه را روی آن بگذارید تا مانند فر، قابلمه را پیش گرم کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا قابلمه برای پخت کیک آماده شود.

مرحله دوم

دو عدد از تخم مرغ ها را شکسته و وانیل را به آن اضافه کنید برای ۵ دقیقه مواد را هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. حالا شیره را به آن اضافه کنید و برای دو دقیقه مواد را مخلوط کنید بعد از انجام این کار آرد و بکینگ پودر را الک کنید.

مرحله سوم

حالا آرد الک شده را در چند مرحله به مایه کیک اضافه کنید، دقت کنید که مایع زیاد شل و یا خیلی سفت نشود. در هر مرحله که آرد را اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی مایه را مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

کف قابلمه را با دو کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را به صورت یکدست درون قابلمه خالی کنید و در آن را ببندید و سعی کنید از دمکنی استفاده نمایید. اینجا تایم پخت به خاطر ضخامت کف قابلمه متفاوت میباشد حدودا ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت ۳۵ دقیقه میزان پخت کیک را با خلال دندان چک کنید. بعد از اینکه کیک پخت اجازه دهید تا درون قابلمه سرد شود سپس آن را خارج کنید. اگر میخواهید کیک را درون فر بپزید دما را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه.

منبع:ashpazi.goolchin

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.