طرز تهیه غذا با مرغ و برنج

غذا با مرغ و سیب زمینی و برنج غذا با مرغ و برنج نی نی سایت غذا با مرغ بدون برنج غذای چند دقیقه ای با مرغ و برنج غذا با سینه مرغ و برنج غذای جدید با مرغ برای مهمانی غذا با مرغ و پیاز خورشت انواع غذا با مرغ

طرز تهیه غذا با مرغ و برنج با دستور پخت بسیار ساده و روان برای پخت این غذا از ران مرغ استفاده می کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذا با مرغ و برنج در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد برای شام دونفره
ران مرغ۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
هویج بزرگ۱ عدد
زردچوبه ۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه غذا با مرغ و برنج

مرحله اول

برای شروع پیازها را به صورت خلالی خرد کنید مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و پس از اینکه داغ شد پیازها را درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید. هنگامی که پیاز ها سبک شدند زردچوبه را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

مواد را تفت دهید تا عطر زردچوبه بلند شود ران مرغ را اضافه کنید و دو طرف آن را سرخ کنید، مدت زمان مورد نیاز برای تفت دادن هر طرف ران مرغ ۷ دقیقه می باشد، رانها را در حدی که طلایی رنگ شوند تفت دهید.

مرحله سوم

اکنون می‌توانید رب را اضافه کنید و برای دو دقیقه مرغ ها را مخلوط کرده و تفت دهید تا خوشرنگ شود. هویج را به صورت حلقه حلقه برش بزنیم سیب زمینی را هم نگینی خرد کنید و این دو را به به مرغ ها اضافه کنید.

مرحله چهارم

دو لیوان آب جوش به خورشت مرغ اضافه کنید مقداری نمک و فلفل طعم غذای شما را بی‌نظیر می‌کند حتماً اضافه کنید. درب ماهیتابه را برای ۴۰ الی ۵۰ دقیقه ببندید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم غذا جا افتاده شود با پلوی زعفرانی نوش جان کنید.

منبع:ashpazi_va_mitra

آخرین بروز رسانی در : شنبه 29 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.