طرز تهیه دوای گرم شیرازی

ترکیبات دوای گرم شیرازی _طرز تهیه دوای گرم زایمان _خواص دوای گرم شیرازی _طرز تهیه دوای گرم کازرونی _طرز تهیه دوای آرد و روغن_ دوای گرم برای چی خوبه پودر دوای گرم چیست _طرز تهیه آرد روغنی جهرمی

دوای گرم شیرازی بسیار مقوی بوده و طبع آن گرم و تر میباشد و از غذا های دارویی بسیار قدیمی ایران است. مواد تشکیل دهنده داروی گرم زردچوبه و فلفل و زنجبیل و دارچین و فلفل سیاه و گل رز و گل خرفه و بهمن پیچ و دهان باز و دهان بسته و اگر ترکی و سیاه دانه و زیره سبز و زیره کرمانی و گل خزر و قرص کمر و… می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوای گرم شیرازی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم یک بشقاب دوای گرم
آرد گندمیک پیمانه و نیم
پودر دوای گرم۳ قاشق
شکر۱ و نیم لیوان
روغن جامدیک پیمانه پر
مغزها به دلخواهبادام و گردو هر کدوم نیم کیلو

طرز تهیه دوای گرم شیرازی

مرحله اول

برای تهیه آن ابتدا باید آرد گندم را درون ماهیتابه بریزید و آن را در حدی که رنگش عوض شود تفت دهید سپس اجاق گاز را خاموش کنید تا از سوختن آرد جلوگیری کنید. روغن را به آرد اضافه کنید و آن را هم بزنید.

مرحله دوم

دوباره اجاق گاز را روشن کنید و حرارت را در حالت ملایم قرار دهید. حالا نوبت آن رسیده که دوای گرم را اضافه کنید و با آرد به خوبی آن ها را مخلوط کنید بعد از آن نوبت به اضافه کردن مغز می رسد.

مرحله سوم

در پایان شکر را به مواد اضافه کنید و پس از هم زدن اجاق گاز را خاموش کنید. حالا به هم زدن شکر ادامه دهید تا شکر حل شود و دوا به حالت نرم‌تر درآید. اگر احساس کردید حالت سفت دارد کمی روغن به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

شیرینی دوای گرم بستگی به ذائقه خود شما دارد و می توانید شکر آن را کم و زیاد کنید پس از آماده شدن دوای گرم شیرازی آن را درون یخچال قرار دهید صبح ها به صورت ناشتا از آن نوش‌جان نمایید.

منبع :ghazaye_shik

آخرین بروز رسانی در : شنبه 17 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.