طرز تهیه کوکی لاهیجان

طرز تهیه کوکی لاهیجان توسط خانم نوروزی و خانم گنجی

کوکی لاهیجان دستور پخت ساده و روان یک شیرینی خوشمزه و مجلسی خانگی مخصوص شهر لاهیجان در فر . شما با آموزش پخت انواع شیرینی خانگی سالم میتوانید برای صبحانه و یا میان وعده های خود از آنها استفاده نمایید .

مواد مورد نیاز کوکی

کره نرم۱۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
شیرچهار قاشق غ
آرد۴۸۰ گرم
پودر قند۲۴۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنصف قاشق چایخوری
گردو خرد شده۱۸۰ گرم
کشمش۱۳۰ گرم
پودر کاکایٔو۱ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی لاهیجان

مرحله اول

برای تهیه کوکی لاهیجان خوشمزه خانگی به روش سنتی فرا با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید اگر از فر برقی استفاده میکنید دما را بر روی ۱۶۰ درجه تنظیم نمایید . بعد از انجام این کار گردو را همراه با کشمش و یک قاشق غذاخوری آرد مخلوط نمایید و ظرف آن را کنار قرار دهید .


مرحله دوم

در مرحله بعد بیکینگ پودر را همراه با آرد مخلوط کرده و برای دو مرحله آن را الک کنید ، ظرف آرد را هم کنار گذاشته و به سراغ هم زدن کره با دور کند بروید ، بعد از یکدست شدن کره پودر قند را به آن اضافه کنید ، کره را کمی با قاشق مخلوط کنید سپس با دور تند همزن بزنید برای ۲ الی ۳ دقیقه این کار را انجام دهید .


مرحله سوم

هنگامی که حجم کره دو برابر شد بصورت دانه دانه تخم مرغ ها را بشکنید و همراه با وانیل به کره اضافه کنید و هر سی ثانیه بعد اضافه کردن هر تخم مرغ با دور تند مایه را هم بزنید بعد از اینکه تخم مرغ ها تمام شد نوبت به اضافه کردن روغن مایع می‌رسد .


مرحله چهارم

دوباره برای ۳۰ ثانیه مواد را هم بزنید سپس ۴ قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید برای ۳۰ ثانیه دیگر هم بزنید . در این زمان باید آرد را در ۳ مرحله و آرام آرام به مایه همراه با پودر کاکائو اضافه کنید . مواد را با دور کند همزن بزنید .  حالا نوبت اضافه کردن کشمش و گردو می‌باشد ، مایه شیرینی ساده را با قاشق مخلوط کنید .


مرحله پنجم

در این مرحله کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید ( نیاز به چرب کردن کاغذ نیست ) . از مایع کلوچه محلی به اندازه گردو برداشته و با فاصله در سینی فر قرار دهید . سینی را در طبقه میانی فر قرار داده اجازه دهید تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۱۵ دقیقه بپزد برای اینکه شیرینی خانگی شما خشک نشود خیلی زود آنها را درون ظرف در بسته قرار دهید


نکات پخت کوکی

برای پخت شیرینی خانگی میتوانید از پودر کاکائو روشن و یا تیره استفاده کنید ، همچنین کشمش ها را قبل از استفاده درون آب بخیسانید سپس آنها را روی پارچه خشک پهن کنید برای مدت زمان ۲ ساعت تا آب آن کشیده شود به جای کره از روغن جامد هم می توانید استفاده کنید

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.