طرز تهیه حلوا چای

طرز تهیه حلوا ساده طرز تهیه حلوا خرمایی شیرازی طرز تهیه حلوا خرمای جهرمی طرز تهیه حلوای خشک گیلانی طرز تهیه حلوا عربی با شیر خشک طرز تهیه حلوای لاکچری طرز تهیه حلوا نارگیلی طرز تهیه حلوا لری

حلوا چای چیست؟ ۱۹ حلوای تیره و بدون زعفران می باشد که برای آماده کردن آن حتماً باید از چای دم کرده غلیظ استفاده کنید تمام آن بسیار خوشمزه است و می‌توانید برای پذیرایی در انواع مجالس استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا چای در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم‌
آرد۲ لیوان
شکر۱ لیوان
چای دمکرده غلیظ۱/۲پیمانه
گلاب۱ لیوان
آب۱/۲لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع۱ لیوان
هل۱قاشق چ

طرز تهیه حلوا چای

مرحله اول

آب را همراه با شکر درون قابلمه ریخته و روی حرارت متوسط گاز بگذارید، حالا مشغول هم زدن آب شوید، این کار را تا زمانی که دانه های شکر درون آب حل شود ادامه دهید، گاز را خاموش کنید.

مرحله دوم

گلاب را اضافه کنید به آب، بعد از آن چای و پودر هل را بریزید. ماهی تابه را روی حرارت کم بگذارید و آرد را اضافه کنید و در حدی که آرد به حالت کرم رنگ در آید آن را تفت دهید‌. مراقب باشید آرد نسوزد.

مرحله سوم

حالا زمان آن رسیده که روغن داغ را به آرد اضافه کنید و با آرد مخلوط کنید. مواد را مرتب هم بزنید تا آرد سرخ شود و رنگ آن به صورت طلایی در آید. حالا حرارت رو کم میکنیم و بعد از آن شربت را به آرد اضافه میکنیم.

مرحله چهارم

مواد را مرتب هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. بعد از آن کره را به حلوا اضافه میکنیم با این کار حلوا براق شده و بافت آن مستحکم تر می شود. اکنون حلوا آماده شده و می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید.

مرحله پنجم

با مقداری کنجد و انواع مغزها می‌توانید حلوا را تزیین کنید. به این نکته توجه داشته باشید زمانی که شربت را به آرد سرخ شده اضافه می کنید نباید بجوشد همین جوشیدن باعث می شود عطر گلاب گرفته شود. ‌

منبع: cookie__lady__

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 بهمن 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.