طرز تهیه پای سیب فرانسوی

طرز تهیه پای سیب آمریکایی طرز تهیه پای سیب کلاسیک طرز تهیه کیک پای سیب با ماست طرز تهیه پای سیب و دارچین طرز تهیه پای سیب ترکیه ای طرز تهیه پای سیب ساده خوشمزه ترین پای سیب دنیا طرز تهیه پای سیب آمریکایی بدون فر

پای سیب فرانسوی خوشمزه و مجلسی بدون استفاده از پیمانه و با قاشق برای افرادی که علاقه به استفاده از ترازو و پیمانه ندارند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای سیب فرانسوی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای کیک دونفره
پودر شکر۱۱ قاشق غذاخوری
روغن۱۴ قاشق غذاخوری
کره نرم شده۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
ماست۱۴ قاشق غذاخوری
وانیلکمی
دارچین، رنده جوز هندیکمی
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری سرصاف
سیبحلقه شده نازک

طرز تهیه پای سیب فرانسوی

 

 

مرحله اول

برای پخت کیک بدون شیر فرانسوی ابتدا باید شکر را با روغن و کره درون کاسه مخلوط کنید، با همزن دستی مواد را مخلوط کنید تا زمانی که رنگ آن سفید و یکدست شود. حالا وانیل را اضافه و بعد از آن نوبت به تخم مرغ می رسد.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که تخم مرغ ها را باید یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید و بعد از آن به مایع کیک ماست را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط و مایع شما کاملاً یکدست شود.

مرحله سوم

بریم سراغ آرد و بیکینگ پودر، اونها رو با هم مخلوط کنید بعدش کمی از رنده جوز هندی رو با دارچین به آرد اضافه کنید. برای سبک شدن آرد، باید آن را برای سه مرحله الک کنید و آرام آرام به مایه اضافه نمایید.

مرحله چهارم

حالا مایه را با لیسک باید فولد کنید. قالب خود را آماده کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید بعد از انجام این کار نوبت به ریختن مایع درون قالب می‌رسد. حالا از سیب های ورقه شده روی مواد کیک قرار دهید.

مرحله پنجم

فر را نیز باید از قبل پیش گرم کنید و دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا قالب را درون فر قرار دهید، برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۵ دقیقه. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه با خلال دندان میزان پخت کیک با ماست را چک کنید.

منبع :ashpazihaye_man52

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.