طرز تهیه کیک دو رنگ با ماست

طرز تهیه کیک دو رنگ با ماست

طرز تهیه کیک دو رنگ با ماست، کیکی با بافت اسفنجی و طعم نسکافه و کاکائو، برای جذاب تر شدن مزه کیک از پوره موز استفاده کنید. ماست را هم جایگزین آب یا شیر نمایید. چون امروزه افراد زیادی به لاکتوز حساسیت دارندکیک های بدون شیر طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دو رنگ با ماست در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک صبحانه نسکافه ای
شکلات تلخ ۶۰-۷۰%۶۰ گرم بصورت بن ماری آب کنین
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری صاف
کره۶۰ گرم آب کنین
شکر سفید۳/۴ پیمانه
موز رسیده بزرگ۳ عدد پوره کنین با چنگال
تخم مرغ در دمای اتاق۲ عدد
ماست۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کیک دو رنگ با ماست

مرحله اول

برای پخت این کیک جذاب آرد را با جوش شیرین یا بکینگ پودر مخلوط میکنیم نمک و دارچین را هم به این مواد اضافه کرده و برای دو یا سه مرحله آرد را الک کنید. شکر رو با کره و پوره موز مخلوط کنید.

مرحله دوم

در یک کاسه جداگانه تخم مرغ را با ماست هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. حالا آرد را به تخم مرغ اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن پوره موز را به این مواد اضافه کرده و با لیسک مایه کیک را زیر و رو کنید برای یک دقیقه.

مرحله سوم

یک سوم از مایع کیک را جدا کنید و به آن شکلات ولرم و پودر کاکائو را اضافه کنید این مایع را هم با لیسک مخلوط کنید. و الباقی مایع نسکافه را اضافه کنید و آن را هم مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

قالب مناسب برای پخت کیک ۱۲ در ۲۵ سانت می باشد کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید اول مواد نسکافه ای و بعد مواد شکلاتی را درون قالب بریزید و روی آن را صاف کنید. میتوانید برش موز هم روی کیک بگذارید.

مرحله پنجم

فر رو از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود، اگر فر برقی است یا روی ۱۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید اگر گازی می باشد دما ۱۸۰ درجه باشد. قالب برای ۶۰ دقیقه درون فر بماند. بعد از سرد شدن از قالب جدا کنید.

منبع : deserkade_t.a

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.