طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی

طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی
طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی یکی دیگر از خوراک‌های خوشمزه و جذاب جنوب کشور می‌باشد. با اینکه میگو گران است ولی از خوردن آن غافل نشوید سعی کنید آن را در برنامه‌های غذایی خود جای دهید.
مواد لازم
برنج
میگو
سیب زمینی نگینی خرد شده
پیاز خلالی خرد شده
کشمش
شوید خشک
زرشک برای تزیین
ادویه دلخواه

طرز تهیه میگو پلو با سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه این خوراک خاص و مقوی بعد از اینکه میگوها را پاک کردید آنها را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود. ماهیتابه نسبتا بزرگ انتخاب کنید و روغن را درون آن بریزید صبر کنید تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

پیاز را خرد کرده و درون ماهیتابه بریزید و مشغول تفت دادن آن شوید تا طلایی رنگ شوند. حالا نوبت اضافه کردن میگوها می‌باشد. بعد از انجام این کار نوبت به اضافه کردن نمک و زردچوبه و فلفل قرمز می‌رسد.

مرحله سوم

حرارت را کم کنید و مراقب این باشید که میگوها زیاد حرارت نبیند چون سفت خواهند شد. کشمش‌ها را هم باید از قبل درون آب گرم خیسانده باشید. بعد از گذشت دو سه دقیقه از تفت دادن میگو کشمش را هم به آن اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

سیب زمینی ها را هم خرد کنید و درون ظرف جداگانه‌ای تفت دهید و بعد از سرخ کردن به میگوها اضافه نمایید. برنج را بجوشانید و آن را به صورت آبکش یا کته آماده کنید. بعد از اینکه برنج را دم کردید شوید را هم به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از اینکه برنج آماده شد و دم کشید آن را درون دیس کشیده و با مخلوط میگو و سیب زمینی دیس را دورچین کنید. می‌توانید مخلوط میگو و سیب زمینی را هم لابلای برنج ریخته و با برنج دم کنید.

منبع : ashpazi.ba.sepideh

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.